دیدار سفیر برزیل در ایران با مدیر عامل بانک صنعت و معدن

سفير كشور برزيل در ايران ( Rodrigo de Azeredo Santos ) باحضور در بانك صنعت و معدن با علي اشرف افخمي رئيس هيات مديره و مديرعامل اين بانك ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، افخمي در اين ديدار به تشريح موفقيت هاي اين بانك در زمينه تامين مالي طرح هاي زيرساخت توسعه اي نظير فولاد، سيمان، راه آهن، نيروگاه و پتروشيمي پرداخت و در اين زمينه از افتتاح پتروشيمي كاويان،پتروشيمي لرستان و پتروشيمي مهاباد و تامين مالي ايجاد خط آهن سريع السير تهران – قم – اصفهان و برقي سازي خط آهن تهران – مشهد ياد كرد.
وي در ادامه گشايش نخستين ال سي از طريق سوئيفت براي بخش خصوصي ، برقراري روابط كارگزاري با 82 بانك فعال در 33 كشور، امضاي تفاهم نامه همكاري MOU با اگزيم بانك كره جنوبي و امضاي قرارداد فرعي به مبلغ 120 ميليون دلار با اگزيم بانك هندوستان را از فعاليت هاي بانك صنعت و معدن در فضاي پس از برجام برشمرد.
افخمي در اين ديدار آمادگي بانك صنعت ومعدن را براي برگزاري رابطه كارگزاري با بانك هاي برزيلي بويژه بانك هاي توسعه اي برزيل جهت فاينانس پروژه ها و تبادل اعتبارات اسنادي به منظور صادرات و واردات كالا بين دو كشور اعلام كرد.
سفير برزيل در ايران نيز همكاري نزديك بين بانكهاي توسعه اي دو كشور به ويژه بانك صنعت و معدن را مثبت ارزيابي كرده و در مورد فاينانس طرح هاي مرتبط به حمل و نقل عمومي، صنعت خودروي سبك و نيمه سنگين ، نفت، گاز و تجهيزات پزشكي ابراز علاقه كرد.
سانتوز گفت : از بانك هاي برزيلي دعوت خواهم كرد تا در جلسات حضوري در ايران با بانك هاي ايراني در خصوص تعامل بين بانك هاي دو كشور و شركت هاي توليدي و بازرگاني به منظور افزايش صادرات و واردات گفتگو كنند.
وي دليل حضور خود را در بانك صنعت و معدن را قدرداني از همكاري فعال نمايندگان اين بانك در جلسات ماه گذشته به سرپرستي بانك مركزي در برزيل اعلام داشت و گفت آماده است تا در ايجاد هماهنگي بين بانك مركزي و ساير بانكهاي برزيل و بانك هاي ايراني ، بويژه بانك صنعت و معدن مساعدت كند.
گفتني است طي ماه گذشته نمايندگان بانكهاي كشورمان به سرپرستي بانك مركزي طي سفر به كشور برزيل با سفير برزيل و نمايندگان بانكهاي برزيلي ديدار داشتند .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  2