ارائه دستیار صوتی گوگل برای کاربران آی‌فون

شرکت گوگل اپلیکیشن دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) را برای کاربران گوشی هوشمند آی‌فون در برخی کشورها عرضه کرد. این غول تکنولوژی دستیار صوتی گوگل را به‌عنوان یک اپلیکیشن مستقل و جداگانه ویژه کاربران گوشی هوشمند آی‌فون ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، البته این برنامه فقط در آی‌فون یا آی‌پدهایی با سیستم‌عامل نسخه 1/ 9 به بالا، قابل اجرا و استفاده است. این نرم‌افزار هم‌اکنون تنها در انگلستان، هندوستان، فرانسه و آلمان عرضه شده و قابل استفاده برای کاربران آی‌فونی است. این نرم‌افزار به‌صورت پیش فرض سیستم یادگیری ماشینی گوگل را برای ارائه بهترین نتایج جست‌وجو به‌کار می‌گیرد اما در سیستم‌عامل iOS محصولات اپل، در دسترسی به منابع و قابلیت‌های گوشی محدودیت دارد و قادر نیست همانند گوشی‌هایی که به سیستم‌عامل اندروید مجهز شده اند، کارآمد باشد.

 

همچنین نسخه iOS دستیار صوتی گوگل با نگه داشتن دکمه خانه (home) فعال و اجرا نمی‌شود و باید به‌عنوان یک اپلیکیشن جداگانه و با استفاده از یک ویجت اجرا شود. اپلیکیشن دستیار صوتی گوگل، امکان جست‌وجو در اینترنت، برای تماس، پیداکردن مکان‌های مختلف، پخش کردن ویدئو در یوتیوب، یافتن اطلاعات از داخل آی‌فون یا آی‌پد، برقراری ارتباط با لوازم خانگی هوشمند همچون اپل تی وی را برای کاربران iOS فراهم می‌کند. نسخه iOS دستیار صوتی گوگل در مقایسه با نسخه اندرویدی آن بسیار متفاوت است و عملکردهای متفاوتی هم خواهد داشت. می‌توان گفت با توجه به محدودیت‌های سیستم‌عامل iOS، دستیار صوتی سیری (siri) نسبت به دستیار صوتی گوگل بسیار کارآمدتر است اما در صورت تمایل به استفاده از سرویس‌های مختلف گوگل، Google Assistant می‌تواند آن را به بهترین شکل فراهم کند. این اپلیکیشن در فروشگاه اینترنتی iTunes به‌صورت رایگان قابل دسترسی و دریافت است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  ⁄  14  =