توقف شاپرک در ایستگاه اردیبهشت

در حالی که در آستانه نیمه دوم سال 96 قرار داریم آمار ماهانه شاپرک اما در ایستگاه اردیبهشت ماه متوقف مانده و معلوم نیست چرا این آمار که همیشه در اواسط ماه بعد از طریق تارنمای بانک مرکزی منتشر می شد این بار حدودچهار ماه تاخیر را تجربه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در حالی که به آستانه نیمه دوم سال 96 قرار داریم اما آمار ماهانه شاپرک اما در ایستگاه اردیبهشت ماه متوقف مانده و معلوم نیست چرا این آمار که همیشه در اواسط ماه بعد از طریق تارنمای بانک مرکزی منتشر میشد این بار حدودچهار ماه تاخیر را تجربه کرده است.

 در حالی که شاپرک نشینان با انتشار بولتن های تحلیلی ماهانه و چهارساله تلاش می کنند شمع ها را از دسترس منتقدان دور  نگهدارند د تا بال شاپرک مبادا بسوزد اما بانک مرکزی ظاهرا به ظرایف کار آشنا نیست و زمینه ای فراهم کرده که نیم گوشه ای از بال شاپرک به شمع انتقال نزدیک شود و این موجود زیبا حس سوزشی را تجربه کند.

بعد از انکه مدیران شاپرک سرمایه گذاری هنگفتی در حوزه کنترل همه جانبه شرکت های پرداخت هزینه کردند و توانست شرایطی فراهم کنند که این شرکتها به کارگزاران شبکه پرداخت کارتی تبدیل شوند  اقدام به انتشار بولتنی چهارساله کردند که نشان می دهد شاپرک نه تنها بیکار نبوده که کلی هم با استفاده از «فکر افزارها»ی خود کار انجام داده است.

اما چیزی که در این میان عجیب می نماید آن است که آمار شاپرک از اردیبهشت ماه سال جاری به این سو هنوز در تارنمای بانک مرکزی قرار نگرفته و منتشر نشده است.

هنوز دلیل روشنی برای این تاخیر عنوان نشده  اما به هر حال اماری که هر ماه با نظم خاصی منتشر می شد وقتی تاخیر چند ماهه را تجربه می کند دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که بیان آنها از حوصله این نوشتار خارج است.

برخی شنیده ها حاکی است که شاپرک قصد دارد سوئیچ های استانداری را هم طراحی و برای شرکت ها سفارش دهد و مراقبت از آنها را نیز برعهده گیرد تا این  شرکتها بدون هیچ دغدغه ای فقط به انجام جشنواره های پرداخت کارتخوانی و فینتکی خود مشغول باشند و بر حجم تراکنش های بی افزایند. تراکنش های خرید حدود 50 تا 75 تومان برای بانک مرکزی درآمد ایجاد می کند.

برخی نیز به طنز می گویند شاپرک واقعا حواسش به همه چیز هست و بر همین اساس نیازی نیست که شرکت های پرداخت نگران چیزی باشند.شاپرک انتظار دارد آنها بنشینند بر لب جوی کانالها و گذر  تراکنش ها تا مقصد جذاب کارمزد دنبال کنند.

محسن قادری تابستان سال 92 مدیریت شرکت شاپرک را بر عهده گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  −    =  65