سیم کارت‌ها جایگزین کارت‌های اعتباری

پرداخت اپراتوری یک روش پرداخت موبایلی است که به مشتریان اجازه می‌دهد، هزینه خرید خود را از روی اعتبار سیم‌کارت (DCB) پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مدیرعامل شرکت «مایکت» گفت: پرداخت اپراتوری یک روش پرداخت موبایلی است که به مشتریان اجازه می‌دهد، هزینه خرید خود را از روی اعتبار سیم‌کارت (DCB) پرداخت کنند. وحید رحیمیان با بیان اینکه به‌زودی سیم‌کارت‌ها جای کارت‌های اعتباری را می‌گیرند، افزود: پرداخت اپراتوری در سیم‌کارت‌های دائمی (اضافه شدن به صورت‌حساب) و اعتباری (کسر شدن از اعتبار سیم‌کارت) قابل اجرا است.  وی با بیان اینکه امروزه اپلیکیشن‌ها به جایگاه مهمی در پرداخت تبدیل شده‌اند، ادامه داد: دارندگان تلفن همراه هوشمند با قابلیت استفاده از سیم‌کارت، حتی در صورت نداشتن حساب بانکی، می‌توانند از این روش پرداخت استفاده کنند. رحیمیان با اشاره به اینکه در روش پرداخت اپراتوری نیازی به زیرساخت‌های بانکی نیست، گفت: در دستگاه‌هایی مانند رایانه، گوشی‌های تلفن همراه، تبلت و تلویزیون‌های هوشمند فرآیند خرید نسبت به دیگر روش‌های پرداخت بسیار راحت‌تر است و تنها لازم است شماره تلفن مشتری تایید شود.

 

او با اشاره به اینکه در این روش از اطلاعات هویتی کاربر از جمله شماره کارت، رمز دوم و ccv2 استفاده نمی‌شود، بیان کرد: میزان موفقیت این روش به‌دلیل راحتی در فرآیند و عدم نیاز به اطلاعات کاربر بالاتر و از لحاظ استانداردهای رعایت حریم خصوصی بسیار امن است. رحیمیان افزود: این روش دارای محدودیت‌هایی است که ممکن است تمامی کسب‌وکارها نتوانند استفاده کنند. به‌طور مثال محدود بودن اعتبار سیم‌کارت‌ها امکان انجام تراکنش با رقم‌های بالا را نمی‌دهد. همچنین اپراتورها سهمی از هر تراکنش هزینه می‌گیرند که باعث می‌شود در استفاده از این روش، قیمت‌گذاری با دقت بیشتری انجام گیرد. وی با بیان اینکه در کشور کسب‌وکارهای زیادی از این روش پرداخت استفاده می‌کنند، گفت: شرکت مایکت یکی از اپلیکیشن‌ها در بازار اندرویدی است که توانسته با همکاری اپراتورهای بزرگ کشور در خرید برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی موفق عمل کند. رحیمیان گفت: مایکت حدود 10 ماه است از این روش استفاده می‌کند و بیش از ۵۰ درصد کاربرانی که قبلا هیچ خریدی نداشته‌اند با استفاده از آن توانسته‌اند برنامه‌ها و بازی‌های مورد علاقه خود را خریداری کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =