برنامه جدید آمازون برای تسهیل پرداخت افراد وابسته به پول نقد

آمازون سرویسTop UP را برای افراد وابسته به پول نقد در انگلستان راه اندازی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آمازون به عنوان یک شرکت اینترنتی که کار خود را از حدود 20 سال پیش در آمریکا آغاز کرده است، به تازگی سرویس  Top UP را برای افراد وابسته به پول نقد در انگلستان راه اندازی کرده است.

 

این اقدام آمازون به خاطر آن است که هنوز هم برای حدود 1.5 میلیون نفر از جمعیت انگلستان که از خدمات بانکی بی بهره هستند، پول نقد هنوز به عنوان اولویت اول است و این واقعیتی است که در حال حاضر آمازون به عنوان غول تجارت الکترونیکی آن را درک کرده است و با راه اندازی سرویس  Top Up از آن سعی کرده از آن در راستای منافع خود بهره ببرد.

علاوه بر این  آمازون در ماه آوریل امسال، در ایالات متحده یک سرویس مشابهی با عنوان Amazon Cash  را عرضه کرد. طبق آمار اخیر، حدود 64 درصد از خانوارهای ایالات متحده در این سرویس آمازون اشتراک دارند. بنابراین آمازون با  افزودن گزینه پرداخت پول نقد، قصد دارد آن دسته از افرادی را که در موقعیتی نیستند که از سرویس های بانکی برخوردار باشند، را جذب نماید و از این طریق  سهم بازار خود را افزایش دهد.

 

مشابه سرویس Amazon Cash  در آمریکا، هم اکنون سرویس Top Up برای انگلستان راه اندازی شده  است. افراد می توانند تا 250 پوند به صورت یکجا به حساب های کاربری آمازون خود واریز کنند و حسابشان را برای خریدهای آنلاین شارژ کنند. افراد با مراجعه به بخش های ویژه ای به نام pay point پول نقد می دهند و یک کارت مشابه کارت هدیه دریافت می کنند. قبل از مراجعه به «نقاط پرداخت» کاربران یک بارکد را از اپلیکیشن یا سایت آمازون مختص به خود دریافت می کنند.

 

در حال حاضر حدود 20 هزار از این «نقاط پرداخت» در فروشگاه ها و مکان های مشابه در سراسر انگستان ایجاد شده است.

 

 کاربران سرویس  Top Up می توانند مانند هر مشتری دیگری از منابع مالی خود برای خرید محصولات، خواربار، برنامه های تلویزیونی و یا هر آیتم دیگری که در وبسایت آمازون وجود دارد، استفاده کنند. ولی نمی توانند پول نقد خود را بازپس بگیرند. لذا از این نظر سرویس جدید آمازون از خدمات بانکی واقعی متمایز می گردد.

 

گفتنی است این سرویس به میلیون ها نفر جمعیت بی بهره از خدمات بانکی که وابسته به پول نقد هستند اجازه می‌دهد تا به دنیای تجارت الکترونیکی دست یابند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  ⁄    =  9