آغاز همکاری بانک‌های ایران و آفریقای جنوبی

سیف خبر داد:

رئیس کل بانک مرکزی خطاب به رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی بیان کرد: بایستی عادی سازی روابط بین ایران و آفریقای جنوبی را از سر بگیریم و در شرایط پس از لغو تحریم‌ها روابط بانکی وسیعی را در این حوزه آغاز کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در گفتگو با رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی ضمن ابراز خرسندی از برقراری روابط گسترده ایران و آفریقا در دولت دوازدهم بیان کرد: آفریقای جنوبی بزرگترین سرمایه گذاری مستقل را در کشور ما تحت عنوان طرح ایرانسل با شرکت ام تی ان انجام داده که نتیجه مثبتی داشته و طرح موفقی بوده است و نیاز است که این اقدامات در ابعاد گسترده‌تری ادامه پیدا کند و در این از سفر آینده رییس جمهور به آفریقای جنوبی خبر داد.

 

وی با تاکید بر ظرفیت اقتصاد دو کشور بر تلاش بر لزوم مذاکرات بین مسئولین بانک‌های مرکزی دو کشور برای گسترش مبادلات بانکی تاکید کرد و گفت:بهتر است که روابط کنونی افزایش یابد و دو کشور در حوزه بانکی نیز روابط  خیلی خوبی با یکدیگر داشته باشند.

 

سیف در دیدار با رییس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی، با بیان اینکه روابط کنونی بانک‌های ایران و آفریقای جنوبی محدود است، گفت: در گذشته این روابط وسیع بوده ولی به دلیل شرایط تحریم محدود شده است و نیاز است در این زمینه اقدامات قابل توجهی به منظور از سرگیری روابط صورت بگیرد.

 

گفتنی است: خانم بالکا امبته، رییس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی نیز، جلسه مشترک با رییس کل بانک مرکزی ایران را بسیار مفید خواند و ضمن تایید سخنان رئیس کل بانک مرکزی، خواهان توسعه مناسبات بانکی دو کشور در آینده شد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  8