زنجانی به دادگاه آمد تا برخی ابهامات را پاسخ دهد

قاضی مقیسه در جمع خبرنگاران:

قاضی مقیسه گفت: ابهاماتی در مورد پرونده فلاح و شمس در خصوص مشارکت و نحوه پرداخت هدایایی که زنجانی به فلاح داده بود وجود داشت که زنجانی برای پاسخ به این ابهامات امروز به دادگاه آورده شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، قاضی مقیسه در حاشیه جلسه چهاردهم دادگاه رسیدگی به پرونده فساد نفتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مینی بر اینکه علت حضور زنجانی در دادگاه امروز چه بود گفت: ابهاماتی در مورد پرونده فلاح و شمس در خصوص مشارکت و نحوه پرداخت هدایایی که زنجانی به فلاح داده بود وجود داشت که این هدایا بیش از ٣٠ میلیارد تومان است.

مقیسه گفت: همچنین در خصوص نقش آقای شمس در فروش شرکت فال ابهاماتی مطرح بود که زنجانی قبل از جلسه علنی در شعبه ٢٨ مسایلی را مطرح کرد و همچنین در دادگاه نیز به مواردی اشاره کرد که انشاءالله تصمیم نهایی را خواهیم گرفت.

وی در رابطه با عدم حضور فلاح هروی در دادگاه گفت: وی بیمار بود و حال مساعدی نداشت، که طبق قانون باید شخص متهم در جلسه دادگاه حضور داشته باشد بنابراین پس از بهبودی جلسه ای برای اخذ دفاع آخر برگزار می شود که متعاقبا اگر الزامی باشد علنی برگزار شود اعلام خواهد شد.

مقیسه تصریح کرد: در خصوص شمس آخرین دفاعیات اخذ شد و در مهلت قانونی پس از ارائه لایحه مبادرت به صدور حکم می شود.

وی تصریح کرد: زنجانی در دادگاه ادعاهای مکرری داشته که با بررسی مشخص شد تمام آن ادعاها کذب است و هیچ اقدامی انجام نداده، امیدواریم مسئولان امر در جهت اجرای حکم و بازپس گیری اموال و احضار افرادی که اموال بیت المال در دستشان است اقدامات لازم را انجام دهند.

مقیسه گفت: افرادی در داخل از این اموال بیت المال برخوردار بودند و نزدیک ٢٠٠ میلیارد تومان اموال در دست افراد است که امیدواریم در جهت برگشت اموال تلاش شود چرا که امروز هم خودش بیان کرد نزدیک ٢٠٠ میلیارد از پولش در دست افراد است.

رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب گفت: برای سایر متهمان این پرونده هنوز دادستانی کیفرخواست صادر نکرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄    =  9