خدمات ویژه نظام بانکی به صنعت گردشگری

همزمان با توسعه صنعت گردشگری الکترونیک در ایران، نظام بانکی خدمات ویژه و با کیفیت بالایی را از طریق درگاه‌های پرداخت و سرویس‌های ویژه در اختیار صنعت گردشگری قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ساسان نایب در یک نشست خبری با بیان اینکه سامانه رزرو و خرید اینترنتی بلیط هواپیما، ‌قطار و هتل در ایران و جهان از طریق الکترونیکی و توسط شرکت فلایتیو انجام می شود، گفت: صنعت گردشگری در سال های اخیر به سمت الکترونیکی شدن پیش رفته است.

مدیرعامل شرکت فلایتیو اظهارداشت: در این مجموعه با هدف رونق در صنعت گردشگری و اشتغال زایی حرکت می کنیم. در حال حاضر، سهم گردشگری الکترونیک در دنیا ۸۵ درصد است و در ایران ۱۵ درصد گردشگری از طریق الکترونیک دنبال می شود.

نایب افزود: ایران در بین ۱۵۰ کشور در حال جذب گردشگر، دارای رتبه ۹۸ است و هم اکنون ۸ درصد گردشگری در ایران از طریق ورود گردشگران خارجی و ۹۲ درصد نیز در قالب خروج از ایران و سفر به کشورهای دیگر است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تنها ۲ درصد اشتغال زایی در ایران از گردشگری صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: از مجموع ۶ هزار شرکت مسافری در ایران، ۴ هزار مورد در تهران بوده و از این تعداد نیز ۱۰ درصد در بخش خدمات آنلاین فعالیت دارند.

به گفته نایب، ارزآوری هر گردشگر خارجی برای ایران ۱۲۰۰ دلار است و این صنعت می تواند مشاغل وابسته زیادی به همراه داشته باشد. وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا در خصوص نحوه همکاری و خدمات رسانی نظام بانکی و شرکت های پرداخت به صنعت گردشگری الکترونیک، گفت: بانک ها و درگاه های الکترونیکی کشور در حال حاضر، بالاترین کیفیت خدمات دهی را در شبانه روز ارایه می کنند.

وی تاکید کرد: امکان مهمی که از طریق ۳ بانک برای گردشگری الکترونیک فراهم شده، تضمین استرداد به موقع وجوه گردشگران در صورت انصراف پس از کسورات قانونی است. گردشگران می توانند به محض کنسلی، مبلغ خود را بازپس بگیرند و این خدمت بانکی می تواند رضایت مناسبی را در گردشگران ایجاد کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  5