تاثیر فزاینده تنش در روابط آمریکا و کره شمالی بر بازار طلا

نرخ دلار در صرافی‌ها ثابت شد/ تشدید تنش بین آمریکا و کره شمالی طی روزهای آینده منجر به افزایش مجدد قیمت طلا و ورود به کانال 1300 دلاری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از  پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جاناتان باتلر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری میتسوبیشی در سخنانی تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که تشدید تنش بین آمریکا و کره شمالی طی روزهای آینده منجر به افزایش مجدد قیمت طلا و ورود به کانال 1300 دلاری شود.

 

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: اگر طلا به روند نزولی خود ادامه دهد، سطح حمایتی بعدی برای آن 1276 دلار خواهد بود. سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده نیز 1315 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1326 دلار افزایش خواهد یافت.

 

بیل باروش تحلیلگر ارشد موسسه بلو لاین فیوچرز نیز گفت: به نظر می رسد شاخص ارزش دلار آمریکا در روزهای آینده با کاهش روبرو خواهد شد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

 

البته شاخص ارزش دلار آمریکا پس از برگزاری نشست اخیر فدرال رزرو با افزایش نسبی روبرو شده بود.

 

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس نیز بر این باورند که طلا برای ادامه روند صعودی اش در ر وزهای آینده باید در ابتدا سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند.

 

تحلیلگران این موسسه پیش بینی می کنند که قیمت طلا در روزهای آینده بین 1280 تا 1300 دلار در نوسان خواهد بود.

 

بارت ملک استراتژیست ارشد اقتصادی نیز گفت: سرمایه گذاران بین المللی باید به دقت و هوشیاری تحولات کره شمالی را زیر نظر داشته باشند. در صورت تشدید تنش در شبه جزیره کره، قیمت طلا با افزایش همراه خواهد شد.

 

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا طی روزهای آینده می تواند تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد. آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم 2017 میلادی نقش مهمی در نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

 

بارت ملک گفت: اگر آمارهای رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم فراتر از انتظارات باشد، قیمت طلا احتمالا با کاهش روبرو خواهد شد. اگر احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده بیشتر شود، این مساله نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

 

انتخابات آلمان نیز امروز یکشنبه 24 سپتامبر برگزار خواهد شد. این عامل نیز می تواند نقش مهمی بر نوسانات بازارهای بین المللی به خصوص ارزش یورو در برابر دلار و قیمت طلا داشته باشد.

 

نظرسنجی ها نشان می دهد که آنگلا مرکل می تواند برای چهارمین بار به عنوان صدر اعظم آلمان انتخاب شود.

در جدول زیر نیز نرخ ارز در صرافی‌ها آورده شده است، همانطور که در جدول زیر مشاهده می‌شود،امروز یکشنبه دو مهر دلار در صرافی ها ثابت شد. 

                                                           

انتهای پیام

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

19  −  12  =