اولین بحران آقای مدیرعامل!

مجوز فعالیت اوبر در شهر لندن تمدید نشد

تنها چند هفته از حضور مدیرعامل جدید ایرانی اوبر در این شرکت نمی‌گذرد که او با مشکلات جدی در این شرکت مواجه شده است. دارا خسروشاهی حالا با خبرهای بدی از شهر لندن مواجه است؛ منبع این اخبار سازمان حمل‌ونقل شهری لندن (TfL) است که روز جمعه گذشته اعلام کرد با درخواست تمدید مجوز فعالیت شرکت خدمات تاکسیرانی آمریکایی اوبر که در پایان ماه جاری میلادی منقضی خواهد شد، مخالفت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سازمان حمل‌ونقل شهری لندن معتقد است که دلیل این تصمیم عدم پایبندی اوبر به قوانین و مقررات این سازمان بوده و اعلام کرده است: «اپراتورهای خصوصی که در شهر لندن فعالیت می‌کنند باید مطابق قوانین دقیقی فعالیت کرده و پایبندی خود را به این سازمان به اثبات برسانند تا بتوانند به‌کار خود ادامه دهند. این سازمان هم باید اطمینان پیدا کند که این اپراتورها شایستگی دریافت مجوز را دارند.»

 

با این‌ حال این سازمان اعلام کرد به این نتیجه رسیده است که شرکت اوبر لندن شایستگی دریافت مجوز فعالیت به‌عنوان یک اپراتور خصوصی در شهر لندن را ندارد. سازمان حمل‌‌ونقل انگلیس می‌گوید اوبر برخی مقررات این سازمان مانند اخذ گواهی پزشکی رانندگان و گزارش جرائم جدی به نهادهای امنیتی را نقض کرده است. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، شرکت اوبر حدود چهل هزار راننده در لندن دارد.  «صادق خان» شهردار لندن با انتشار پیامی در صفحه فیس‌بوکش از این تصمیم سازمان حمل‌ونقل شهری لندن حمایت کرد و نوشت: «اگر سازمان حمل‌‌ونقل لندن این مجوز را – درحالی‌که برای مردم این شهر مخاطره‌آمیز است- تمدید می‌کرد، اقدام اشتباهی انجام می‌داد. درهای لندن به روی فناوری‌های جدید گشوده است، به شرط آنکه تمام شرکت‌هایی که در لندن فعالیت می‌کنند مطابق با استانداردهایی که ما انتظار داریم فعالیت کنند.» در همین حال شرکت اوبر در بیانیه‌ای تصمیم سازمان حمل‌‌ونقل شهری لندن را مورد انتقاد قرارداد و اعلام کرد که این تصمیم نشان می‌دهد که درهای لندن به روی فناوری‌های جدید گشوده نیست.

 

در این بیانیه آمده است: «سه و نیم میلیون نفر کاربر نرم‌افزار شرکت اوبر در لندن و 40هزار راننده‌ای که از این طریق ارتزاق می‌کنند از تصمیم گرفته شده، شگفت‌زده خواهند شد و اوبر از تصمیم گرفته ‌شده در دادگاه شکایت خواهد کرد.» به هر حال نباید فراموش کرد که اوبر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات تاکسیرانی آنلاین است که دفاتر آن در کشورهای مختلف جهان فعال هستند.‏ این شرکت مسافران را با استفاده از اپلیکیشنی در موبایل‌های هوشمند برای انجام سفر به رانندگانش مرتبط می‌کند‎.‎ اوبر در تجارت تاکسیرانی اینترنتی در دنیا پیشگام است و سعی کرده است که جدیدترین ابزارها و فناوری‌های ارائه شده در این حوزه را به‌کار بگیرد. به‌عنوان مثال این شرکت دو سال پیش سیستم تاکسی‌های خودران یا بدون راننده خود را در برخی از شهرهای آمریکا عرضه کرد.

 

ایمیلی برای حفظ روحیه کارمندان

خسروشاهی بعد از این اتفاق ایمیلی برای کارکنان شرکتش در شهر لندن و چند شهر دیگر انگلیس فرستاد تا برخلاف موضع‌گیری‌های رایج مدیران در چنین مواردی، به آنها برای مواجهه با این مشکل روحیه بدهد. در این نامه خسروشاهی کارمندان و رانندگان اوبر را مورد خطاب قرار داده و نوشته است: «خیلی راحت است که تصور کنیم عدم تمدید مجوز فعالیت اوبر در لندن کار ناعادلانه‌ای است، اما واقعیت این است که سوء شهرت هزینه بالایی دارد. آنچه مردم در مورد اوبر در ذهن دارند اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل باید در همه زمینه‌ها یکپارچه و هماهنگ عمل کنیم.»خسروشاهی افزوده است که اوبر چنین کاری خواهد کرد و سطح همکاری‌های خود را در تمام شهرهای فعال در آنها ارتقا خواهد بخشید. مدیرعامل اوبر همچنین گفته است: «امیدوارم در آینده مشخص شود که اوبر نه‌تنها یک محصول عالی است، بلکه شرکتی عالی نیز هست که به‌طور معناداری به جامعه کمک می‌کند.»  اگر خسروشاهی بتواند شیوه نگرش و واکنش شرکت اوبر به مشکلات و بحران‌ها را تغییر بدهد، تحولی بزرگ در این شرکت ایجاد کرده است؛ این همان چیزی است که بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات تاکسیرانی اینترنتی جهان به آن نیاز دارد. هرچه باشد خسروشاهی همچنان با زنجیره‌ای از مشکلات مربوط به گذشته این شرکت مواجه است که باید بتواند از آنها به‌خوبی عبور کند./ دنیای اقتصاد

انتهای پیام

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  3