آنچه در مورد بیت کوین باید دانست

این روزها بازار ارزهای دیجیتال رونق خاصی پیدا کرده است. بیت کوین، لایت کوین، پییرکوین،دیگ کوین، نیم کوین نام‌های مختلف ارز دیجیتال هستند که همزمان با پیشرفت تکنولوژی در حوزه خدمات پرداخت و بانکداری الکترونیک مطرح و به مرور زمان با استقبال طیف خاصی از افراد و سازمان‌ها و کشورهای مختلف مواجه شدند. از بین ارزهای نام برده شده، بیت کوین و یا ارز دیجیتال به عنوان یک پول صدرصد مجازی در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از افراد و اشخاص حقیقی و یا حتی سازمان‌های حقوقی در کشورهای مختلف قرار گرفته است برای ب

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در حال حاضر سایت‌های بسیاری  وجود دارند که با  کلیک بر روی آنها و یا حتی یک بازدید مختصر با هدف جذب تبلیغات  به شما مقدار اندکی بیت کوین می‌دهند. قیمت جهانی بیت کوین به  تومان  17,456,756 و به دلار  4 هزار و 456 است و بر حسب یورو 3 هزار و 794 است.

*اتمام ظرفیت بیت کوین کمتر از 30 سال دیگر…
توجه به این نکته لازم است که بدانیم ظرفیت کلی بیت کوین در شبکه محدود و نزدیک به 21 میلیون است. ارزش بیت کوین به مرور زمان در حال افزایش است و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده این میزان تا سال 2140 به اتمام می‌رسد. البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که کارشناسان این حوزه معتقد هستند تا سال 2022 ارزش هربیت کوین به 8 برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

نحوه استفاده از بیت کوین به گونه ای است که در ابتدا باید کیف مجازی مربوط به آن را برای خود بسازیم،این کیف پول می‌تواند بر روی کامپیوتر شخصی قرار بگیرد و با نرم‌افزار بیت کوین مدیریت شود. همگام سازی اولیه هسته بیت کوین ممکن است خیلی بطول بینجامد. باید از داشتن پهنای باند و محل ذخیره سازی کافی برای اندازه زنجیره بلاک بیش از 65GB اطمینان حاصل کنید.

 

* امکان بیشترین میزان پرداخت با کمترین کارمزد
به طور کلی باید گفت: بیت کوین به عنوان یک کدرمزی نگاری شده است که در شبکه‌ای از کاربران می‌توان برای امر پرداخت از آن استفاده کرد. اعتبار هر تراکنش به وسیله امضای دیجیتالی مربوط به آدرس های ارسال محافظت می‌شود و به همه کاربران اجازه می‌دهد تا بر ارسال بیت کوین‌ها از آدرسهای بیت کوینی خود کنترل کامل داشته باشند.علاوه بر این موارد استفاده از بیت کوین را می‌توان اینطور برشمرد:

    آزادی پرداخت وجه بدون هیچ محدودیت زمانی
    کارمزدهای بسیار اندک
    پرداخت‌های جهانی
    شفافیت و بی طرف بودن    

علاوه بر این در تعریف مزایای بیت کوین می‌توان به موارد دیگری مانند انتقال الکترونیکی وجه مبادلات، جلوگیری از چاپ بی‌رویه و کاهش ارزش ناشی از آن، حذف هر گونه واسطه و وابستگی به کشور خاص نیز اشاره کرد.

 بازگشت‌ناپذیری پرداخت‌های اشتباه در بیت کوین…
در بیان معایب استفاده از بیت کوین نیز می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
    پرداخت با بیت کوین‌ها بازگشت ناپذیر بوده و مبالغ واریزی اشتباه هیچ امکانی برای بازگشت ندارند.
    به دلیل قرار گرفتن بیت‌کوین بر روی کامپیوترهای شخصی در صورت به وجود امدن هر نوع مشکل سکه‌های مجازی به مرور از دست می‌روند و امکان بازگشت انها به هیچ طریقی وجود نخواهد داشت.
    با سرقت کامپیوتر نیز میزان مبلغی که در این بخش پس انداز کرده‌ایم به راحتی از دست می‌رود.

 

ناتوانی جامعه جهانی در اعمال نظارت بر بیت کوین …
در رابطه با نوع نظارت موجود بر این پول مجازی بایستی اذعان کرد که با وجود بازار داغی که در این حوزه شکل گرفته است اما هنوز هیچ کشور و یا حکومتی نتوانسته بر روی این پول نظارت و کنترل انحصاری اعمال کند. به عبارت دیگر در بیت کوین خبری از هیچ گونه بانک و یا موسسه اعتباری نیست بنابراین حساب‌های بیت کوین هیچ گاه نمی تواند از سوی دولت و یا سازمانی مسدود شود.

در بیان قابلیت ارز دیجیتال بایستی بیان کرد که این نوع از ارز بسیار قابل انعطاف بوده است و بر طبق خواسته و نیاز افراد متقاضی آن تغییر می‌کند، به این ترتیب که هم قابلیت فروش به افراد و سازمان‌های دیگر را داراست و هم مانند ارزهای رایج کنونی می‌توان آن را تبدیل به یورو، دلار و یا حتی ریال کرد. ارسال آن به اشخاص دیگر نیز به آسانی ارسال یک نامه الکترونیکی است.

در تاثیر بیت کوین بر بازار طلا و ارز نیز همین بس است که گفته می‌شود اثرات زیادی بر بازار طلا ایجاد می کند و تا اندازه زیادی نیز تقاضا برای بازار طلا را از بین برده است.در گزارش های آتی به ارائه اماری از میزان مبادلات کنونی بیت کوین در جهان می پردازیم.

انتهای پیام

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  60