امنیت حساب Gmail خود را با تغییراتی در تنظیمات افزایش دهید

Gmail با بیش از یک میلیارد کاربر در ماه یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین سرویس‌های پیام‌رسان در دنیا به حساب می‌آید. روزانه اطلاعات بسیاری در فرمت‌های مختلف از طریق این سرویس بین کاربران اینترنت رد و بدل می‌شود. به همین دلیل حفظ امنیت و حفاظت از حریم خصوصی کاربران در این میان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بنا به سیاست حفظ حریم خصوصی گوگل، این شرکت در تلاش است تا از تمام اطلاعات کاربران در مقابل دسترسی غیرمجاز، تغییر غیرمجاز، افشای اطلاعات و یا تخریب آن به‌طور کامل محافظت کند. در همین راستا گوگل اقدامات امنیتی متعددی برای تضمین امنیت اطلاعات کاربران خود اتخاذ کرده است.

باوجود تمام این موارد، باید گفت متأسفانه روش‌های نفوذ و هک روز به‌روز در حال پیشرفت بوده و این امر باعث شده، تهدیدات سایبری در هرزمانی امنیت اطلاعات کاربران را تهدید کند.

در این میان به جز سرویس‌دهندگان گوگل، کاربران نیز باید در استفاده از این سرویس نکات امنیتی را رعایت کرده و دانش خود را در این زمینه به‌روزرسانی کنند.

گفتنی است مجموع عملکرد درست کاربران در کنار سیاست‌های امنیتی گوگل در کنار هم می‌تواند تا حد بالایی امنیت اطلاعات رد و بدل شده از طریق سرویس پیام‌رسان Gmail را تضمین کند.

در ادامه این مبحث ۶ روش مفید برای بالا بردن امنیت حساب Gmail به‌طور کامل تشریح شده است.

۱- استفاده از رمز عبور مناسب

می‌توان گفت اولین خط دفاعی برای حفاظت از حساب ایمیل هر کاربری انتخاب رمز عبور پیچیده و مناسب است. چندین نکته مهم برای انتخاب بهترین رمز عبور عبارت است از:

    استفاده از ترکیب اعداد، نشان‌ها و حروف
    استفاده از حروف بزرگ در کنار حروف کوچک به‌طور تصادفی
    تغییر رمز عبور حداقل ماهی یک‌بار
    عدم استفاده از اطلاعات شخصی مانند تاریخ تولد به‌عنوان رمز عبور

۲- استفاده از احراز هویت دومرحله‌ای

بعد از انتخاب رمز عبور مناسب، فعال کردن ویژگی تأیید احراز هویت دومرحله‌ای از اهمیت بالای برخوردار است. این ویژگی که بانام تأیید احراز هویت دو فاکتوری نیز شناخته شده است، به جز رمز عبور و نام کاربری، به کد تأیید احراز هویت نیز نیاز دارد.

همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده، این مرحله به‌عنوان یک لایه امنیتی دیگر بین اطلاعات کاربر و رمز عبور قرار خواهد گرفت.

 

چگونه امنیت حساب Gmail را افزایش دهیم؟

۶- به روز رسانی مرتب مرورگر قبل از ورود به حساب Gmail

به طور مرتب مرورگر خود را به روز رسانی کنید. این امر نه تنها برای حفاظت از اطلاعات حساب Gmail شما، بلکه برای حفاظت از تمام اطلاعات سیستم بسیار مهم می‌باشد. زمانی که مرورگر شما به روز رسانی نشده باشد، به طور حتم نسبت به تهدیدات و ویروس‌های جدید آسیب‌پذیر خواهد بود.

توجه کنید که هکرها به راحتی می‌توانند با سوء استفاده از آسیب‌پذیری‌های مرورگر به راحتی اطلاعات شخصی، مالی و اعتباری شما را به سرقت برند. در هر به روزرسانی، تعداد زیادی از آسیب‌پذیری‌ها وصله می‌شود و به طور حتم با به‌کارگیری آن‌ها به طور منظم، امنیت کاربر افزایش خواهد یافت.

 از طریق لینک های زیر می‌توانید مرورگرهای خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید.

لازم به تأکید است ، به جز اقدامات امنیتی گوگل برای حفاظت از اطلاعات حساب‌های کاربری، به طور حتم توجه کاربر به نکات امنیتی الزامی است. لذا با به‌کارگیری نکات مطرح‌ شده و بررسی مداوم می‌توان امنیت حساب Gmail کاربر را تا حد قابل قبولی تضمین کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  12