هك سيستم‌هاي رايانه‌اي يك شركت بيمه و صدور بيمه نامه

رييس پليس فتا استان اصفهان خبرداد:

رييس پليس فتا استان اصفهان گفت: هكري كه توانسته با مهارت و سواد رايانه‌اي خود به سيستم يكي از شركت‌هاي بيمه دسترسي داشته و براي خودروي خود بيمه نامه صادر كند توسط پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ سید‌مصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پي شكايت نماينده حقوقي يكي از شركت‌هاي بيمه‌اي مبني بر هك سيستم‌هاي رايانه‌اي آن شركت بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

اين مقام انتظامي افزود: نماینده حقوقی بیمه اظهار كرد پس از مراجعه حسابدار شركت براي جمع بندي حساب‌هاي آخر ماه متوجه مغايرت تعداد بيمه‌هاي صادره با دريافتي شركت مي‌گردد كه پس از در ميان گذاشتن موضوع با مسئول انفورماتيك شركت نشانه‌هايي از نفوذ به سيستم رايانه‌اي شركت مشخص می‌شود.

سرهنگ مرتضوي بيان كرد: كارشناسان پليس فتا در تحقيقات صورت گرفته متوجه هك سرور آن شركت از طريق نفوذ به سيستم رايانه‌اي مدير آن شركت شدند لذا با انجام اقدامات فني و تخصصي نهايتاً متهم به هويت مصطفي.ي شناسايي و در مخفيگاه خود دستگير شد.

وي افزود: متهم در ابتدا منكر هرگونه بزه انتسابي شد اما در مواجه با مدارك و ادله محكم اين پليس چاره‌اي جز اعتراف نداشته و انگيزه خود را سودجويي عنوان داشت.

اين مقام ارشد انتظامي با بیان اینکه سيستم‌هاي رايانه‌اي اداری خود را به نرم افزارهاي ضد جاسوسي و آنتي ويروس باید مجهز نمود و آنها را به روز نگه داشت، گفت: باید به کاربران اداری یادآور شد که از كليك كردن بر روي لينك‌ها و ايميل‌هاي ناشناس خودداري نمايند.

وی افزود: حتما حفره‌هاي امنيتي وب سايت را شناسايي و نسبت به رفع آن اقدام نماييد و در صورت اخراج كارمندي از سازمان كليه دسترسي‌ها و اختيارات را از وي سلب نماييد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: مطابق ماده1 قانون جرائم رايانه‌اي هركس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی كه به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از نود و یك روز تا یك سال یا جزای نقدي يا هر دو مجازات محكوم خواهدشد.

سرهنگ مرتضوی در پایان افزود: همچنین پلیس فتا در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی کانال ندارد و از هموطنان عزیز خواست ضمن هوشیاری در به کارگیری از شبکه‌های اجتماعی و رعایت قوانین در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با پلیس فتا در‌ میان بگذارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

74  −  64  =