پرداخت و بازاریابی خدمات بانکی دو محور مهم پنجمین همایش« بانکی و تجاری ایران و اروپا»

بزرگترین گردهمایی مشترک ایران و اروپا 24و 25 آبان برگزار می شود

پنجمین همایش «بانکی و تجاری ایران و اروپا» با همکاری پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و گروه مالکی و با هدف شناخت فرصت های سرمایه گذاری ایران و اروپا در شهر فرانکفورت آلمان در روزهای 24 و 25 آبان ماه سال جاری و همزمان با کنفرانس هفته مالی اروپا برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،پنجمین همایش«بانکی و تجاری ایران و اروپا» با همکاری پژوهشکده پولی و بانکی و  گروه مالکی و با هدف شناخت فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و اروپا در شهر فرانکفورت آلمان در روزهای 23 و 24 آبان ماه سال جاری و همزمان با کنفرانس هفته مالی اروپا برگزار می شود.  

 

به دنبال برگزاری ۴ دوره موفق از همایش بانکی و تجاری ایران و اروپا در شهرهای تهران و فرانکفورت و در راستای تداوم بهره‌وری از فرصت‌های ایجاد شده در بستر دوره‌های پیشین این رویداد و همچنین فراهم آمدن زمینه‌ی حضور هرچه بیشتر نظام بانکی و تجاری کشورمان را در عرصه رویدادهای اقتصادی بین‌الملل، گروه مالکی آلمان به همراه پژوهشکده پولی و بانکی در نظر دارد بار دیگر پنجمین همایش تجاری ایران و اروپا‍ را در روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه ۱۳۹۶ در کنار بیستیمن کنفرانس «هفته مالی اروپا» – بزرگترین نشست مشترک حوزه مالی،بانکی و صنعت بیمه در اروپا – در شهر فرانکفورت آلمان برگزار کند.

همزمانی با بیستمین کنفرانس هفته مالی اروپا
همزمانی این رویداد علمی با بیستمین کنفرانس هفته مالی اروپا به عنوان یک از گردهمایی‌های معتبر و شناخته شده جهانی فرصت مغتنمی برای بانکها و شرکتهای ایرانی است تا ضمن آشنایی با همتایان اروپایی و بین‌المللی و در عین حال معرفی کسب و کار و سازمان خود به آنها، به طور اختصاصی و دقیقتر مسائل و دغدغه‌های تجاری، بانکی و مالی موجود در این مقطع میان ایران و جامعه بین‌الملل را مورد بررسی قرار داده تا زمینه‌ی تعاملات هرچه بیشتر و بهتر در آینده فراهم گردد.

 کنفرانس هفته مالی اروپا طی 22 تا 26 آبان(13 تا 17 نوامبر)در شهر فرانکفورت برگزار خواهد شد. برنامه های کلی این رویداد به شرح زیر است:

 

 دوشنبه  22 آبان( 13نوامبر): علاوه بر افتتاحیه، برنامه های انجمن املاک فرانکفورت، انجمن سایبری، سرمایه گذاران آلمانی، نشست قانون در بخش مالی و مراسم جوایز بانکداران اروپایی برگزار خواهد شد.

سه شنبه 23آبان (14نوامبر): در روز دوم برنامه‌ها به شرح زیر است: نظارت بر  بانکداری، تصمیم گیری و مدیریت ریسک در اروپا، انجمن مالی سبز، نشست سرمایه گذاران پایدار، انجمن تطبیق، فرانکفورت 120، کنفرانس دارایی های توقیف شده و ناسازگار، هم اندیشی صنعت بانکداری در مورد برگزیت و ثبات اروپا

چهارشنبه و پنج شنبه 24 و 25 آبان (14 و 15 نوامبر)پنجمین کنفرانس بانکی و تجاری ایران و اروپا به مدت دو روز برگزار می شود.

 

25 آبان (16 نوامبر) :برگزاری برنامه های مرتبط با بانکداری اروپا و چین، دومین انجمن مالی CEINEX، تجارت بانکی و تحول فناورانه، کنفرانس پرداخت
26 آبان (16 آبان): برگزاری برنامه های مرتبط با انجمن سرمایه گذاران موسسه FAROS، فین تک اروپا، مالیات و بخش مالی
27 آبان (17 نوامبر): برگزاری کنفرانس بانکی اروپایی فرانکفورت، کنفرانس مشاوره  جدیدمالی


 

محورهای همایش بانکی و تجاری ایران و اروپا
همانطور که گفته شد همایش بانکی تجاری ایران و اروپا طی روزهای 24 و 25 آبان (14 و 15 نوامبر) برگزار می شود و سیستم‌های پرداخت بین المللی، IFRS، compliance،استانداردسازی صورتهای مالی بازاریابی خدمات مالی و بانکی ، گردشگری، فرصت های سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدید پذیر، از جمله محورهای مهم این همایش محسوب می شود.

 فرصتی برای ترسیم وضع موجود
برگزاری پنجمین کنفرانس بانکی و تجاری ایران و اروپا همزمان با اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه برجام  می‌تواند به عنوان یک فرصت تلقی شود.در این رابطه مواضع غیردیپلماتیک دولت آمریکا باعث شده تاکنون  قدرت‌های اروپایی عضو گروه 1+5 با ارائه پیامی واحد به ایران برجام حمایت کرده و علیه ترامپ و دولت امریکا موضع بگیرند. این موضع واحد قدرت های اروپایی به نفع برجام به نوعی نشان دهنده آن است که اروپا در نقطه ای قرار دارد که قادر است منافع خود را در ایران شناسایی کند. بر همین روی برگزاری پنجمین همایش ایران و اروپا  آن هم در هفته مالی اروپا می تواند فرصت بسیار مغتنمی در این حوزه باشد که از حساسیت خاصی نیز برخوردار است.

سه سناریویی که در رابطه با تعاملات ایران و اروپا و همزمان با افدامات آمریکا می‌توان برشمرد:

بازدارندگی:

واکنش خارج از عرف معادلات بین‌المللی ایالات متحده آمریکا علیه برجام، باعث شده  نوعی اتحاد بین کشورهای اروپایی در راستای حفظ و اجرای برجام وجود آید؛ حاصل این اتحاد می‌تواند زمینه نوعی بازدارندگی در خصوص خروج از برجام از سوی آمریکا شود و کنگره را وادارد تا طی دو ماهه آتی تصمیمی اتخاذ کند که همسویی بیشتری با منافع متحدان اروپایی خود داشته باشد.
چنین رویکردی می تواند بر معادلات اقتصادی تاثیر مثبت گذشته و در تعیین محورهای پنجمین دوره از همایش تجاری ایران و اروپا و نحوه برگزاری آن تاثیرگذار واقع شود.

فضای برزخی
اما از سوی دیگر با توجه به اینکه قرار است کنگره آمریکا در طی هفته‌های آتی در ارتباط با برجام و نحوه تعامل با ایران، طرح کلی را ارائه دهد و به نوعی نحوه ماندن و یا خروج آمریکا از برجام را مشخص کند، در چنین صورتی بسیار سخت خواهد بود تا بتوان به طور دقیق سناریوهای آتی برای چگونگی مراودات بانکی و اقتصادی ایران و اروپا را ترسیم کرد. در چنین صورتی چه خواهد شد؟

در عین حال قراین و تحلیل‌های کارشناسان پس از سخنرانی دونالد ترامپ این گزینه را نیز پررنگ‌تر می‌کند که شرایط حاضر به گونه‌ای پیش برود که آمریکا قادر به  خروج از برجام خارج نباشد. اگرچه در این چنین شرایطی با توجه به ابزارهایی که در دست دولت ترامپ وجود دارد امکان ایجاد محدودیت های بیشتر در غالب وضع تحریم‌های جدید علیه ایران نیز تا حد امکان پررنگ خواهد شد. اگر این پیش‌بینی را محتمل بدانیم می توان محورهای همایش پیش‌رو را با این پیش فرض طراحی کرد:

1.    محورهای تعیین شده به نحوی طراحی شوند تا مبادلات اقتصادی بین دو طرف ایرانی و کشورهای اروپایی پررنگ‌تر شود و مقدمه این کار نیز گسترش مراودات بانکی و پرداخت بیشتر مورد تاکید قرار گیرد. است.

2.    گزینه بعدی در شرایطی است که آمریکا خواستار تغییر برخی از مواد برجام و نه تمام اصول و مواد آن باشد، این گزینه دست‌کم به معنای آن خواهد بود که این قرارداد بین المللی در یک حالت برزخی فرو رفته و اجرای آن با وقفه روبرو شود. در صورت چنین اتفاقی سناریوی حاصله در تعاملات اقتصادی ایران و اروپا متفاوت خواهد بود با این حال منافعی که اروپا در ایران جستجو می کند نیز باعث می شود تا پای مذاکره و تعامل با ایران باز نگه داشته شود.

3.    گزینه سوم و یا گزینه نهایی دیگری نیز که بسیار غیرمحتمل می نماید آن است که آمریکا از برجام خارج شده و در چنین حالتی در شرایط جدید پیش بینی اینکه چه چیدمانی بر فضای بین‌الملل انجام شود و بازیگران چه نقش هایی را بر عهده بگیرند به سختی قابل پیش بینی است.

بر این اساس از جمله محورهای همایش می تواند آماده سازی برای سناریوهای مختلف بعد از تصیم نهایی امریکا درباره برجام باشد. نباید از این نکته غافل شد که دولت امریکا با وجود اینکه حاکمیت بزرگترین اقتصاد جهان را در اختیار دارد در صورتی که درست رفتار نکند عملا نوعی از انزوا را تجربه خواهد کرد و این به نوعی زمینه نافرمانی نهادهای اقتصادی و غیر اقتصادی امریکا را به دنبال خواهد داشت. بعید به نظر می رسد ترامپ چنین ریسک بزرگی را بپذیرد که روی خروج یا تغییر برجام سرمایه گذاری کند.

گفتنی است، همایش تجاری ایران و اروپا بیست و چهارم و بیست و پنجم آبان ماه در فرانکفورت آلمان برگزار می‌شود و محورهای آن نیز در روزهای آتی مطرح می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  −  96  =