امنیت تلفن‌ همراه خود را جدی بگیرید

تلفن همراه یک وسیله ارتباط سریع است و امروزه تقریباً تمامی افراد دارای تلفن همراه می‌باشند. در سال‌های گذشته این گوشی‌ها از حالت وسیله‌ای برای دریافت و ارسال تماس خارج شده و به رایانه‌ای با امکانات فراوان در ابعاد کوچک تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ ‌علی کریمی‌ گفت: امکانات جدید تلفن‌های همراه، آن را به هدف تازه و جالب و در دسترس برای مجرمان و تبهکاران تبدیل گردیده است لذا باید نکات امنیتی را رعایت کرد تا در حین استفاده از تکنولوژی های روز در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار نشوید.

وی توصیه کرد: گوشی‌های تلفن همراه مجهز به امکانات ارتباطی زیادی از جمله وای فای، بلوتوث و… هستند. به جز در زمان  استفاده حتماً آن‌هارا غیر فعال نمایید و در طی روز چندین بار از غیر فعال بودنشان مطمئن شوید به خصوص در زمانی که در مکان‌های عمومی مانند ایستگاه اتوبوس و یا فروشگاه‌های بزرگ هستید زیرا مجرمان قادر هستند با هک و نفوذ به گوشی شما، اختیار آن را در دست گرفته و ضمن برقراری تماس‌های تلفنی و محتوای درون گوشی شما از جمله فیلم‌ها و تصاویر شخصی و اطلاعات بانکی‌، پیامک‌های و … را به سرقت برند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: اطلاعات محرمانه، عکس‌ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی خود را به هیچ‌وجه بر روی گوشی خود نگهداری نکنید. ‌هنگانی که گوشی را برای تعمیر می‌برید حتماً تمامی اطلاعات آن را به طور کامل تخلیه نمایید و آن را به تعمیرکاران باتجربه و قابل اعتماد بدهید، زیرا اطلاعاتی که پاک می‌شوند قابلیت برگشت دارند‌. تلفن‌های همراه دارای قابلیت‌هایی می‌باشند که می‌توانند به یک ابزارهای جاسوسی مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین در اماکنی که بر عدم استفاده از تلفن تاکید شده به هیچ وجه از آن استفاده نفرمایید.

سرهنگ کریمی در پایان خاطر نشان کرد: به پیامک هایی که به شیوه‌های مختلف نظیر برنده شدن در مسابقات و قرعه کشی و یا انجام امورخیریه، اطلاعات شما نظیر اطلاعات کارت بانکی شما را درخواست می‌کنند، اعتماد نکرده و به آنها پاسخ ندهید‌،  همچنین از هموطنان عزیز درخواست دارم در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir.wwwبخش فوریت های سایبری با ما  در میان بگذارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  −  38  =