اتوماسیون امنیت سایبری و تاثیر آن بر امنیت شغلی

فناوری امنیتی

در بازار امروز، نقش تحلیلگران امنیتی و تقاضای آنها تکامل یافته است. با وجود حجمی قابل توجه از داده‌های پیچیده و اپراتورهای انسانی برای پردازش و تعیین تمام جنبه‌های امنیتی، اتوماسیون به اصطلاحی پر‌کاربرد در محیط سایبری تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کامپیوترها بیشتر و بیشتر برای کمک به تصمیم‌گیری های حیاتی و بدون تعامل انسان استفاده  می‌شوند. این شروع حرکتی در راستای دخالت انسان در حل حملات سایبری است.

اتوماسیون امنیتی به عنوان نمونه ایی از فناوری تعریف شده است که به طور موثر پروسه تصمیم‌گیری امنیتی کاربر را پاک می‌کند. در سراسر دسته‌های مختلف امنیت سایبری، پتانسیلی بالا برای ایجاد مجموعه گسترده‌ای از استراتژی‌های اتوماسیون وجود دارد که خطاهای انسانی را از بین می‌برد و تمام سطوح را شامل می‌شود. در حال حاضر برخی از SOCs  برای کمک به ماشین و پشتیبانی خودکار و تصمیم‌گیری‌هایی مانند جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل مقایسه ای عمل  می‌نمایند، در نتیجه، سازمان ها به دنبال چگونگی اتوماسیون عملیات سایبری هستند.

اتوماسیون به حوزه امنیت سایبری ورود نموده و تبدیل به یک عنصر می‌شود. اما  چرا اتوماسیون در امنیت تا این حد مهم است؟ آیا این بدان معنی است که تصمیم‌گیری در مورد امنیت سایبری بدون دخالت انسانی انجام می‌شود؟ اگر همه اینها اتفاق می‌افتد، آیا این موضوع تقاضا برای مشاغل امنیتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

همانند هر صنعت دیگر، اتوماسیون در امنیت سایبری کارایی بیشتری را به همراه می‌آورد و زمان عملیاتی را کاهش می‌دهد. اتوماسیون خطرات و خطاهای عملیاتی را کاهش می‌دهد، جایی که عنصر انسانی نقش مهمی ایفا می‌کند. بدیهی است، تمام مراحل در امنیت سایبری نمی‌تواند خودکار باشد. سازمانها باید بدانند که کدام عملیات دقیق می‌تواند بصورت خودکار انجام شود. تست، بخش بزرگی از امنیت است و در بسیاری از موارد، هنوز هم به تجزیه و تحلیل دستی بستگی دارد. صرفه جویی در زمان مهم ترین چیزی است که اتوماسیون می‌تواند به  شرکت ها ارائه دهد. پردازش خودکار در بخش هایی مانند مدیریت عملیات و تولید و سیستم‌های کنترل صنعتی به طور کلی عملکرد سایبری را بهبود می‌بخشد.

تحلیلگران با ابزار و فرایندهای مناسب قادر به تمرکز بیشتر بر روی تجزیه و تحلیل داده‌ها و انجام وظایف روزمره تکراری می‌شوند . ابزارهای اتوماسیون در حال انجام بخش مهمی از انرژی هوشمند برای انسانها هستند تا با آنها ارتباط برقرار کنند. اتوماسیون نیاز های امنیتی را کاهش نخواهد داد، زیرا امنیت سایبری همچنان نیاز به مدیریت سیستم دارد.

اتوماسیون نقش مهمی در بسیاری از صنایع  از جمله تولید و حمل و نقل دارد . امنیت سایبری استثنایی نیست. اتوماسیون در کنترل ترافیک هوایی منجر به افزایش ظرفیت و دقت می‌شود . انتظار می‌رود که با اتخاذ این فن آوری، تقاضا برای متخصصان امنیتی افزایش یابد. امنیت سایبری نیاز به مهارت های هوشمندانه با مهارت های تفکر انتقادی قوی برای تحلیل تهدیدها و امنیت شبکه های ما دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  25