داروهای وارداتی گران می‌شوند؟

یک مسئول سازمان غذا و دارو درباره افزایش قیمت داروهای وارداتی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمد هاشمی با اشاره به اینکه کمیسیون قیمت گذاری سازمان غذا و دارو مطابق وظایف و مسئولیت‌های قانونی و همچنین در راستای اطمینان از وجود به موقع داروهای مورد نیاز بیماران جلسات خود را بطور عادی تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: داروهایی که برای نخستین‌بار در کشور تولید می شوند در این جلسات طبق ضوابط موجود برای ورود به بازار تعیین قیمت می‌شوند.

هاشمی همچنین با اشاره به بازبینی قیمت داروهای موجود در بازار که به دلیل تغییرات مولفه‌های قیمت گذاری نیازمند اصلاح است، تصریح کرد: در راستای سیاست‌های کلی اقتصادی دولت دوازدهم مبنی بر کنترل منطقی قیمت کالاها و از جمله داروها تلاش بر این بوده است که میانگین تغییر قیمت داروها در سقف تورم اعلام شده کشور باشد.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تاکنون در جلسات تشکیل شده کمیسیون قیمت گذاری در دولت دوازدهم، علیرغم تغییرات نرخ ارز، داروهای وارداتی افزایش قیمتی نداشتند.

وی با اشاره به  پوشش بیمه‌ای اغلب داروها در کشور خاطر نشان کرد: سازمان‌های بیمه گر، در راستای کنترل هزینه‌های دارویی، به‌صورت همزمان، میزان پوشش بیمه ای داروها و سهم پرداختی بیمار را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  28