فروش ۷۰ درصدی موبایل‌های قانونی به‌صورت آنلاین

مسئولان حوزه ارتباطات همواره اعلام کردند که از بازار هنگفت فروش گوشی‌های موبایل در ایران، تنها بخش اندکی در حدود ۱۰ درصد قانونی و با پرداخت گمرک انجام می‌شود؛ که طبق آمار منتشرشده، ۷۰ درصد از فروش قانونی موبایل به فروشگاه‌های آنلاین تعلق دارد.

آیفون ایکس قاچاقی نخرید

پس از شایعاتی درباره ورود آیفون ایکس به بازار، حمیدرضا دهقانی‌نیا -سخنگوی طرح رجیستری- با بیان اینکه قرار است در بازارهای جهانی آیفون X از این هفته وارد شود، اظهار کرد: تاکنون افرادی که برای واردات این گوشی‌ها به ثبت سفارش برای واردات رسمی پرداخته‌اند، کالای خود را وارد نکرده‌اند و مشخص است آنچه از این گوشی وارد کشور شده باشد، قاچاق است. بر همین اساس به مردم هشدار داده می‌شود که از خرید این گوشی‌ها خودداری کنند زیرا از سوی اپراتورهای تلفن همراه موفق به دریافت سرویس نخواهند شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به قاچاق بودن این نمونه‌ها قطعا با اجرای طرح رجیستری، این گوشی‌ها هیچ‌گونه سرویسی نخواهند گرفت. بهتر است مردم آنها را خریداری نکرده یا اصالت گوشی را از طریق تماس با *# ۰۶# و دریافت کد IMEA  مربوطه و پیامک کردن آن به شماره ۷۷۷۷ احصاء کنند. در این زمینه باید توجه داشت که اکنون تنها این موضوع مربوط به این مدل خاص بوده و لازم نیست مردم گوشی‌های دیگر خود را با این سامانه پیگیری کنند.

در نهایت خرید چه به صورت حضوری از واحدهای صنفی دارای جواز و چه اینترنتی از فروشگاه‌های دارای نماد الکترونیکی، با استعلام اصالت تجهیز و دریافت فاکتور معتبر با درج IMEI، خرید مطمئنی خواهد بود. علی‌رغم همه‌ی این تهمیدات، اگر فروشنده به مشتری گوشی قاچاق فروخت، خریدار باید کالا را به فروشنده پس بدهد. اگر فروشنده از پس گرفتن گوشی امتناع کرد نیز مشتری می‌تواند با مراجعه به سامانه سازمان تعزیرات حکومتی در قسمت «ثبت شکوائیه» موضوع را پیگیری کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

86  −    =  76