آیا می‌توان آینده صنعت مالی را در هوش مصنوعی جستجو کرد؟

آیا می‌توان آینده صنعت مالی را در هوش مصنوعی جستجو کرد؟ بازار سهام پرشده از معامله‌گران هوش مصنوعی. بانک‌های سوئد از چت‌بات‌های هوش مصنوعی یا مشاوران مجازی برای پاسخ دادن به درخواست‌های مشتریان استفاده می‌کنند؛ کاری که هم‌اکنون توسط Discovery Health، Absa Bank و Lancewood انجام می‌شود. در سال ۲۰۱۲، یک نقص فنی در بازار سهام ایالات‌متحده باعث شد تا شرکت Knight Capital Group، به‌اشتباه ۴۴۰ میلیون دلار از ارزش سهامش را بفروشد. برای اینکه بدانیم دقیقاً چه خبر است و چه خطراتی در این حوزه وجود دارد، با

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از راه پرداخت،

برخورد FSB در مقابله با هوش مصنوعی

«مایکل کابای» مدیر ارشد بازار سرمایه در سازمان تنظیم مقررات مالی FSB می‌گوید: «ما از نقشی که هوش مصنوعی می‌تواند در بخش مالی، به‌ویژه بازار سهام داشته باشد، به‌خوبی آگاهیم؛ FSB از هر نوع تکنولوژی و فناوری که حمایت از سرمایه‌گذاران را افزایش، خطرات سیستمی را کاهش می‌دهد و از طرف دیگر موجب افزایش کارآیی، عملکرد بهتر و شفافیت بازارهای مالی شود، استقبال می‌کنیم.»

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا هوش ماشینی (Artificial Intelligence) به هوشی که یک ماشین در شرایط مختلف از خود نشان می‌دهد، گفته می‌شود؛ به‌عبارت‌دیگر هوش مصنوعی به سیستم‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی ازجمله درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرایندهای تفکر و شیوه‌های استدلال انسانی و پاسخ موفق به آن‌ها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسائل را داشته باشند. بیشتر نوشته‌ها و مقاله‌های مربوط به هوش مصنوعی، آن را به‌عنوان «دانش شناخت و طراحی عامل‌های هوشمند» تعریف کرده‌اند.

هوش مصنوعی را باید عرصهٔ پهناور تلاقی و ملاقات بسیاری از دانش‌ها، علوم و فنون قدیم و جدید دانست. ریشه‌ها و ایده‌های اصلی آن را باید در فلسفه، زبان‌شناسی، ریاضیات، روان‌شناسی، عصب‌شناسی، فیزیولوژی، تئوری کنترل، احتمالات و بهینه‌سازی جستجو کرد و کاربردهای گوناگون و فراوانی در علوم رایانه، علوم مهندسی، علوم زیست‌شناسی و پزشکی، علوم اجتماعی و بسیاری از علوم دیگر دارد.

از زبان‌های برنامه‌نویسی هوش مصنوعی می‌توان به لیسپ، پرولوگ، کلیپس و ویپی اکسپرت اشاره کرد.

یک «عامل هوشمند» سیستمی است که با شناخت محیط اطراف خود، شانس موفقیت خود را پس از تحلیل و بررسی افزایش می‌دهد. جان مک‌کارتی که واژه هوش مصنوعی را در سال ۱۹۵۶ استفاده نمود، آن را «دانش و مهندسی ساخت ماشین‌های هوشمند» تعریف کرده‌است.

هوش مصنوعی در علم پزشکی امروزه به دلیل گسترش دانش و پیچیده‌تر شدن فرایند تصمیم‌گیری، استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی به‌خصوص سیستم‌های هوش مصنوعی در تصمیم‌گیری، اهمیت بیشتری یافته است. هوش مصنوعی گسترش دانش در حوزهٔ پزشکی و پیچیدگی تصمیمات مرتبط با تشخیص و درمان – به عبارتی حیات انسان – توجه متخصصین را به استفاده از سیستم‌های پشتیبان تصمیم‌گیری در امور پزشکی جلب نموده است. به همین دلیل، استفاده از انواع مختلف سیستم‌های هوشمند در پزشکی رو به افزایش است، به‌گونه‌ای که امروزه تأثیر انواع سیستم‌های هوشمند در پزشکی موردمطالعه قرارگرفته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  3  =