معرفی کنفرانس بلک‌ هت

کنفرانس بلک هت به‌عنوان بزرگ‌ترین و فنی‌ترین رویداد جهانی سالانه، در دنیای امنیت اطلاعات شناخته‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از سایبرز این کنفرانس باسابقه‌ای ۱۸ ساله در تلاش است که با گرد هم آوردن متخصصین امینت اطلاعات، هکرها و علاقه‌مندان این رشته  در کنار هم و ارائه بهترین اندیشه‌ها و ایده‌ها، آخرین دستاوردهای علمی و تجارب آن‌ها را به اشتراک بگذارد.

 

گفتنی است بلک هت با چنین سابقه درخشانی در برگزاری کنفرانس و دوره‌های آموزشی به‌نوعی الهام‌بخش متخصصین امنیتی در تمامی سطوح است.

معرفی کنفرانس بلک‌ هت

کنفرانس بلک هت اروپا ۲۰۱۷ – ( ۱۳-۱۶ آذر ۹۶)

کنفرانس بلک هت آسیا ۲۰۱۸- ( ۱-۳ فروردین ۹۷)

کنفرانس بلک هت آمریکا ۲۰۱۸ -( ۱۳-۱۵ مرداد ۹۷)

 

بخش های مختلف کنفرانس بلک هت 

 

۱- کنفرانس علمی بلک هت (Briefings)

این بخش بلک هت بیش از ۱۸ سال است که برای متخصصین امنیتی امکانی فراهم کرده تا بتوانند آخرین دانش و تحقیقات و روندهای رو به رشد امنیت اطلاعاتی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

 

هرساله در این کنفرانس، محققین برتر امنیتی بین‌المللی ساعاتی را برای به اشتراک‌گذاری آخرین دستاوردهای امنیتی خود صرف می‌کنند و از این محیط دوستانه به بهترین نحو جهت دریافت آخرین اطلاعات و برقراری ارتباط با مخاطبین خود بهره می‌برند.

 

مباحث ارائه‌شده در این بخش طیف وسیعی از موضوعات و سطوح علمی را دربرمی‌گیرد تا بتواند به‌درستی پاسخگوی نیاز مخاطبین بلک هت باشد.

 

این موضوعات از بحث‌های امنیتی دستگاه‌های فناوری متداول مصرفی تا آسیب‌پذیری در زیرساخت‌های حیاتی یک کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

این مباحث در محدوده زمانی ۲۵ الی ۵۰ دقیقه از سوی متخصصین علم امنیت فناوری ارائه می‌شود. لازم به ذکر است به دلیل تنوع زیاد مسائل امنیتی و گستردگی مباحث تحت پوشش بلک هت، در بین سخنرانان هرساله این کنفرانس، مسئولین امنیتی کشورها مانند رئیس  واحد امنیت سایبری آمریکا و NSA و همچنین وزرای دفاع کشورها نیز دیده می‌شوند.

 

۲- بخش آموزشی بلک هت (Trainings)

بخش آموزشی بلک هت دوره‌های تکنیکی و کاربردی منحصربه‌فردی در مورد موضوعاتی مانند آخرین تست‌های نفوذ و اکسپلویت برنامه‌های کاربردی، همچنین دفاع و ساخت سیستم‌های اسکادا ارائه می‌دهد.

 

این آموزش‌های تخصصی اغلب به‌طور انحصاری برای بلک هت بوده و نکات مفیدی را جهت شناخت حملات و دفاع امنیتی و سایبری تدریس می‌کند و در پایان آموزش نیز گواهی نامه رسمی بلک هت به شرکت کنندگان تعلق می‌گیرد.

 

آموزش‌های این بخش توسط بهترین متخصصان امنیت سایبری از سراسر جهان و باهدف ارتقاء سطح دانش جهت دفاع از امنیت اطلاعات در آینده تدوین‌ شده‌اند و فرصت مناسبی را برای محققان امنیتی، نخبگان و مربیان تمام کشورهای جهان برای یافتن مخاطبین، فراهم می‌آورد.

 

هیئت‌علمی و داوران کنفرانس بلک هت

این هیئت متشکل از حدود ۲۰ نفر از متخصصین بنام و پیشرو در تمام زمینه‌های امنیتی اطلاعاتی و سایبری است. این هیئت با فراهم کردن بینشی عمیق در مورد موضوعات به‌روز به برگزارکنندگان بلک هت در مورد سمت‌وسوی استراتژی‌ها، بررسی و ویرایش محتوای کنفرانس و برنامه‌ریزی ان کمک و مشاوره می‌دهد. 

 

تمام مطالب ارسالی به کنفرانس به‌طور کامل توسط این هیئت بررسی‌شده تا ازلحاظ درستی محتوا، منحصربه‌فرد بودن، سطح تخصص، محتوای کلی و دقت عمل به‌طور کامل ارزیابی شود.

 

در این مدت و در طول پروسه بررسی، اعضای هیئت به‌طور مکرر در مورد مقالات از محققین سؤال می‌کنند تا از جسارت بیان ادعای آن‌ها و منحصربه‌فرد بودن موضوع اطمینان حاصل کنند.

 

بهترین ارسالات از دیدگاه این هیئت، مقالاتی با درجه علمی، کدهای اثبات مفهومی و یا همراه ویدیوهای نمایشی از کار انجام شده، هستند. توجه کنید که بلک هت موارد ارسالی را مستقلاً بر اساس کیفیت و محتوا و حوزه‌های تخصصی و بدون در نظر گرفتن اسپانسرهای مالی انتخاب می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  9  =  14