گوگل تزریق کد به کروم را مسدود می‌کند

گوگل قصد دارد از اواسط سال ۲۰۱۸ از اجرای کد نرم‌افزارهای شخص ثالث در مرورگر گوگل کروم جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از سایبرز،اپلیکیشن های شخص ثالث زیادی مانند آنتی‌ویروس‌ها وجود دارند که کدهای خود را به مرورگر وب کاربران تزریق می‌کنند. این اقدام برای به دست آوردن کنترل بیشتر بر روی اقدامات آنلاین کاربران و درنتیجه آن پیشنهاد آپشن ها و نیز عملکرد مناسب‌تر انجام می‌گیرد و در بعضی موارد باعث به وجود آمدن مشکل در مرورگر می‌شوند.

 

به گزارش گوگل بیش از ۱۵ درصد از کاربران کروم از برنامه‌های شخص ثالثی روی ویندوزهای خود استفاده می‌کنند که به دلیل تزریق کد این برنامه‌ها به مرورگر دچار اختلالات در عملکرد سیستم می‌شوند.

 

 در همین راستا روز ۵ شنبه گوگل در بلاگ Chromium اعلام کرد، سال آینده در طرحی جدید از تزریق کد این نرم‌افزارها جلوگیری خواهد کرد. این طرح در سه مرحله به ترتیب زیر اعمال خواهد شد:

 

  • آوریل ۲۰۱۸: با انتشار نسخه ۶۶ کروم، گوگل در صورت بروز مشکل در مرورگر کاربر را از برنامه‌ای که باعث به وجود آمدن این مشکل شده، مطلع خواهد کرد. همچنین کاربر را برای به‌روزرسانی و یا حذف آن راهنمایی خواهد کرد.

 

  • جولای ۲۰۱۸: نسخه ۶۸ کروم از تزریق کد نرم‌افزارهای شخص ثالث به فرآیندهای مرورگر جلوگیری می‌کند؛ اما درصورتی‌که این کار مانع اجرای کروم شود، مرورگر ری استارت شده و اجازه تزریق می‌دهد. بااین‌وجود هشدارهای لازم را برای راهنمایی کاربران جهت حذف این برنامه اعلام می‌کند.

 

ژانویه ۲۰۱۹: بدون هیچ استثنایی با انتشار کروم نسخه ۷۲ گوگل به‌طور کامل هرگونه تزریق کد توسط نرم‌افزار شخص ثالث را مسدود خواهد کرد.

 

درواقع گوگل با اجرای این طرح قصد دارد توسعه‌دهندگان را وادار به استفاده از جایگزین‌هایی چون افزونه‌های کروم و Native Messaging کند.

 

 به‌هرحال توسعه‌دهندگان برنامه ۱۳ ماه فرصت دارند تا کدهای خود را با شرایط جدید تغییر داده و هدف گوگل در جلب رضایت کاربران کروم برای عملکرد بهتر و بی‌عیب و نقص کروم را تأمین کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =