شاپرک ریسک ها را پیش بینی می کند

یک کارشناس فین تک در گفتگو با بانکداری الکترونیک:

اعمال ممیزی ها تاکنون استانداردهی اولیه را به همراه داشته است و اجرای این بررسی هر بار دقیق تر و در دامنه وسیع تری اتفاق می افتد.

شرکت شاپرک با اعمال ممیزی مانع خطرات احتمالی برای شرکت های پرداخت شده است زیرا شاپرک ریسک ها را پیش بینی می کند. علاوه بر این،  اعمال ممیزی ها تاکنون حداقل استانداردهای اولیه را به همراه داشته است و  اجرای این بررسی هر بار دقیق تر و در دامنه وسیع تری اتفاق می افتد.
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدرضا محمودیان ، پیشکسوت حوزه فین تک درباره تاثیر ممیزی بر  سطح کیفی  شرکت های پرداخت به بانکداری الکترونیک می گوید: «هر سیستمی باید توسط نظام کنترل گر بررسی شود. ما حلقه بازخورد منسجم ملی برای کنترل سطح استانداردای شرکت های پرداخت نداشتیم اما با تاسیس شاپرک و اعمال ممیزی توسط این شرکت بر عملکرد شرکت های پرداخت ، دیگر خلع نظام بررسی از بین رفت».
این کارشناس دستاوردهای اعمال ممیزی را ایجاد حداقل استانداردهای لازم می داند و درباره چگونگی آن توضیح می دهد: «فواصل انجام این ممیزی گاهی بسیار طولانی است و در دوره های زمانی منظم و نزدیک اجرا نمی شود. اکنون درباره اینکه  مجریان ممیزی در زمان مراجعه برای اعمال ممیزی تا چه حد در فرآیند داخلی کسب  و کار الکترونیک دقیق می شوند، اطلاعات دقیقی منتشر نشده اما  فرآیند ممیزی هر بار دقیق تر و در دامنه گسترده تری انجام می شود. خوشبختانه مطلع شده ایم که شرکت های پرداخت در معرض مخاطرات جدی قرار داشته اما اندیشه و برنامه ریزی لازم به واسطه ممیزی ها از پیش انجام شده و از میزان تقلبات  کاسته شده است».
محمودیان در پایان پیشنهادهایی درباره نحوه اجرای این ممیزی شرح می دهد: «پیشرفت و بهبود اجرای ممیزی شرکت های شاپرک نیازمند شفاف سازی درباره سطح استانداردهای مورد نظر این شرکت است و همچنین مشخص شود که شرکت های پرداخت تا چه حد به این استانداردها نزدیک شده اند».

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  6