ویزا و مستر کارت حق دسترسی به سیستم پرداخت روسیه را ندارند

روسیه به دلایل امنیتی دسترسی دو سیستم پرکاربرد پرداخت جهان را به آخرین فناوری سیستم پرداخت خود ممنوع کرد.

روسیه به دلیل مسائل امنیتی دسترسی دو سیستم پرکاربرد پرداخت جهان را به آخرین فناوری سیستم پرداخت خود ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایبِنا، انجمن فین تک روسیه که بعنوان نهادی از سوی بانک مرکزی این کشور در راستای توسعه فناوری های ملی نوین فعالیت می کند، اعلام کرد که سیستم های پرداخت ویزا کارت و مستر کارت که بعنوان پر استفاده ترین سیستم پرداخت در جهان محسوب می شوند، از قرار گرفتن در انجمن فین روسیه ممنوع شده اند.

بر اساس گزارش تاس نیوز، سخنگوی فین تک در مصاحبه ای با روزنامه «ودو موستی» این کشور گفت: روسیه قصدی برای دادن اجازه دسترسی به شرکت های خارجی سیستم پرداخت مانند ویزا و مستر کارت به آخرین فناوری مالی خود ندارد و این حرکت در ارتباط با مسائل امنیتی است.

همچنین انجمن فین تک روسیه در دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی توسط بانک مرکزی این کشور، اسبربانک، وی تی بی، گازپروم بانک، آلفا بانک و سایر بانک ها و موسسات مالی مهم روسیه تاسیس شد و هدف اصلی آن توسعه و بکارگیری راه حل های نوین فناوری و دیجیتال کردن اقتصاد روسیه است.

البته انجمن فین تک روسیه بر روی شیوه های توسعه تشخیص از راه دور که شامل فناوری شناسایی بیومتریک و همچنین بکارگیری پروژهای بلاک چین پایلوت و ایجاد فضای مجزا در پرداخت های خرده فروشی روسیه تمرکز می کند.

از سویی رییس شورای پرداخت روسیه گفت: ممکن است این تصمیم انجمن فین تک مرتبط با حفاظت رمزنگاری و موضوعات امنیتی باشد.

بر همین اساس، روسیه سیستم پرداخت منحصر به فرد خود موسوم به «میر» را توسعه داده و همه کارمندان دولت و افراد مستمری بگیر باید ویزا کارت، مستر کارت و کارت های بدهی خود را به میر کارت ها تبدیل کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  6  =