کاهش اعتبارات بیمه سلامت در بودجه ۹۷

کاهش اعتبارات بیمه سلامت در بودجه 97 منجر به کم شدن خدمات می شود.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: کاهش اعتبارات سازمان بیمه سلامت ایرانیان در بودجه 97 می تواند منجر به کاهش خدمات و تعهدات به بیمه شدگان تحت پوشش شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  و به نقل از ایرنا؛ سیدانور اسماعیلی اظهار کرد: کاهش بودجه مورد نیاز سازمان بیمه سلامت در لایحه بودجه سال 97، برای ارائه خدمات به بیمه‌ شدگان ایجاد مشکل می کند و مجلس شورای اسلامی و دولت باید در تامین منابع بیمه سلامت کمک کنند.
وی افزود: در لایحه بودجه سال 97، بودجه سازمان بیمه سلامت ایران نسبت به تخصیص سال 96 بیش از 2 درصد کاهش پیدا کرده و منابع پیش ‌بینی شده برای سال 97 مشروط به تحقق 100 درصدی حداکثر معادل سال 95 خواهد بود.
اسماعیلی با اشاره به اینکه در طول این 2 سال حداقل 20 درصد هزینه ها نسبت به سال 95 افزایش یافته است، تاکید کرد: این سازمان باید 20 درصد هزینه‌ها را نیز کاهش دهد که برای رسیدن به این هدف باید راهکارهای کاهشی اتخاذ کند که این وضعیت، در نهایت باعث آسیب به مراکز طرف قرارداد و بیمه شدگان است.
به گفته وی، عدم تامین مالی پایدار و عدم تامین منابع لازم در سال 97 موجب کاهش ارائه خدمات به بیمه شدگان می شود و بسیاری از دستاوردهای نظام بیمه ای و نظام سلامت کشور آسیب خواهد دید.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به اینکه آسیب های ناشی از کاهش اعتبارات بیمه سلامت می تواند مضاعف تر باشد، گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و گسترش بیمه، بیش از یک میلیون و 150 هزار نفر در این استان تحت پوشش قرار گرفتند که 55 درصد از این بیمه شدگان، عضو صندوق روستایی هستند و حق بیمه پرداخت نمی کنند.
**اجرای سیاست مدیریت کنترل هزینه بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: این بیمه از چند ماه قبل برای مدیریت کنترل هزینه ها، برخی خدمات را تنها به مراکز دولتی مختص کرده است.
اسماعیلی افزود: برای اجرای مصوبه دولت، کاهش پرداخت از جیب اعضای این صندوق و تشویق افراد به مشارکت در پرداخت حق بیمه، بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی سلامت باید برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی (به جزء دارو) باید به مراکز دولتی و دانشگاهی مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: در بخش خدمات دارویی نیز چنانچه تجویز دارویی بیمه شدگان در بخش دولتی انجام گرفته باشد بیماران می توانند با دفترچه بیمه همگانی سلامت به داروخانه های طرف قرارداد بخش خصوصی مراجعه و داروی خود را تهیه کنند.
اسماعیلی در خصوص هزینه های این بیمه در کردستان گفت: در سال 95 بیمه سلامت در مجموع سه هزار و 660میلیارد ریال به مراکز تحت قراداد در استان پرداخت کرد که این مبلغ در سال 96 به چهار هزار میلیارد ریال رسیده است.
وی پیش بینی کرد در سال 97 این مبلغ در مجموع به چهار هزار و 500 میلیون ریال برسد که در صورت کاهش اعتبارات سازمان بیمه سلامت ایرانیان در بودجه 97، میزان بدهی های این بیمه افزایش پیدا می کند.
به گزارش ایرنا، طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.
نام نویسی برای بیمه سلامت ایرانیان نیز همزمان در سراسر کشور از اول اردیبهشت سال 1393 آغاز و توزیع دفترچه های درمانی نیز از سوم خرداد همان سال آغاز شد.
استان کردستان در مجموع یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و یک هزار و 703 روستا ساکن هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  −  49  =