“نواندیشان فناوری های مالی” در بزرگترین رویداد صنعت بانکی

شرکت خدمات انفورماتیک اولین نمایشگاه را در کنار بانکی ها برگزار می کند

طی بهمن ماه سال جاری؛ شاهد برگزاری هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت خواهیم بود که با همت پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و شرکت ملی انفورماتیک ساختار و تداوم یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شرکت خدمات انفورماتیک با همکاری پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی ج.ا.ا به عنوان تنها حامی اولین دوره از نمایشگاه "نواندیشان فناوری‌های مالی" همزمان با هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت امکانی را فراهم آورده تا ایده پردازان صنعت بانکی از فرصت معرفی خود در حضور حد اقل 5000 بازدیدکننده مدیر و کارشناس صنعت بانکی طی تاریخ های 2 و 3 بهمن ماه در مرکز همایش های برج میلاد برخوردار شوند. فرهاد فائز معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک در گفتگویی به تشریح جزئیات این رویداد پرداخت.

اهداف شرکت خدمات انفورماتیک از برگزاری نمایشگاه "نواندیشان فناوری های مالی" چیست؟

طی بهمن ماه سال جاری؛ شاهد برگزاری هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت خواهیم بود که  با همت پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و شرکت ملی انفورماتیک ساختار و تداوم یافته است. این رویداد با توجه توأمان بر غنای محتوای علمی و کیفیت بخش نمایشگاهی توانسته است به عنوان اصلی‌ترین رخداد سالانه کشور در صنعت بانکی از جایگاه مطلوبی برخوردار شود.

پیرو مذاکرات بعمل آمده با دست اندرکاران برگزاری همایش و نظر به برهه حساس کنونی صنعت بانکداری الکترونیک که به واسطه حضور فین تک ها و سایر بازیگران جدید رقم خورده است؛ توافقی حاصل شد تا شرکت خدمات انفورماتیک ضمن دعوت از استارت آپ های حوزه مالی؛ حامی اولین دوره از نمایشگاه "نواندیشان فناوری های مالی" باشد. این نمایشگاه همزمان با هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت و در بخش نمایشگاهی برپا خواهد شد. هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه نیز ایجاد فضای تعاملی تنگاتنگ فیمابین بانک ها و استارت آپ های مالی است.

چه فرصت هایی پیش روی استارت آپ های حاضر در نمایشگاه و برندگان نهایی خواهد بود؟

پس از انتشار فراخوان در خصوص مشارکت استارت آپ ها؛ تیم ها در قالب سه گروه "صاحبان ایده"، " دارندگان طرح کسب و کار و  MVP" و یا  "طرح های تجاری سازی شده در قالب شرکتهای نوپا "  اقدام به ثبت نام در تارنمای رویداد و آپلود کردن محصولات و مستندات خواهند کرد. در ادامه و پس از ارزیابی اولیه، از تیم های برتر دعوت می شود تا طی حضور در محل شرکت خدمات انفورماتیک از طرح های خود دفاع کرده و در خاتمه حدودأ از 30 تیم (ده تیم در هر گروه) برای حضور در بخش نمایشگاهی دعوت خواهد شد. در این ارتباط تیم های حاضر در نمایشگاه این فرصت را خواهند یافت که ضمن حضور رایگان در فضای نمایشگاهی تخصیص یافته در بزرگترین رویداد سالانه صنعت بانکداری و پرداخت کشور؛ از امکان ارائه ایده، طرح و محصولات خود به بیش از 5000 بازدیدکننده فعال در صنعت بانکداری و پرداخت بهره مند شوند. همچنین این نمایشگاه فرصتی مغتنم برای سرمایه گذاران حوزه های بانکی و مالی خواهد بود تا بتوانند نسبت به جذب تیم ها و محصولات مورد علاقه خود اقدام کنند.

لطفا اشاره ای به برنامه های شرکت خدمات انفورماتیک که در حمایت از استارت آپ ها صورت گرفته است اشاره کنید.

شرکت خدمات انفورماتیک با برگزاری دو دوره از سلسله رویداد های " این بانک" که شاکله ای نظیر سایر ماراتون های رایج در حوزه ایده پردازی دارد تلاش داشته تا ضمن گستراندن چتر حمایتی خود بر موج جدید استارت آپ های بانکی و مالی؛ از پتانسیل های موجود در این بخش استفاده کند. طی اولین دوره "این بانک" با توجه به گستره ایده های واصله، طیف وسیع تری از ایده ها مورد ارزیابی قرار گرفت. اما طی دومین دوره با نگاه تخصصی بر محصولات مرتبط با صنعت بانکداری و پرداخت، API های مورد نیاز در اختیار تیم های توسعه قرار داده شد و ارزیابی محصولات بر اساس شاخصه های فنی انجام پذیرفت. در اولین دوره از رویداد "نواندیشان فناوری های مالی" نیز در نظر داریم تا ضمن ایجاد بستر حمایتی برای تیم های استارت آپی که قاطبه اعضای آن متشکل از جوانان و دانشجویان هستند بتوانیم با ارزیابی شاخصه هایی همچون مزیت رقابتی طرح، میزان نوآوری، تطابق با نیاز بازار، توجه به چالش های امنیتی، تطابق با قوانین رگولاتوری حوزه عملکرد و پتانسیل درآمدزایی، در خصوص انتخاب طرح ها و محصولات برتر اهتمام ورزیم.

در کنار برگزاری این قبیل رخداد ها؛ شرکت خدمات انفورماتیک طی فرایندی مستمر؛ با تعریف دپارتمانی با مأموریت سازمانی بررسی، حمایت و سرمایه گذاری بر ایده های درون و برون سازمانی مساعی خود را برای تجاری سازی محصولات کارامد و به خدمت گرفتن آن در سبد محصولات به کار بسته است.

پیش نیاز های حمایت از استارت آپ ها توسط  شرکت های بزرگ چیست؟

استارت آپ ها از روزهای اولیه شکل گیری شان تا رسیدن به اهداف و برنامه هایشان در کوتاه مدت ؛ همچنین تبدیل شدن به شرکت های بزرگ و تعیین کننده در بلند مدت، به فضای فیزیکی و فکری نیاز دارند.

تلاش های مختلفی از سال های گذشته تا به امروز در قالب های دولتی مانند مراکز دانشگاهی، پارک های علم و فناوری و … از سوی دولت انجام شده است و نتایج خوبی را در بر داشته است. اما به دلایل گوناگون از جمله ساختار اداری پیچیده و ممانعت های قانونی موجود در شراکت بخش دولتی با کسب و کارهای نوپایی که به بخش خصوصی وارد خواهند شد؛ این مراکز، اگرچه هزینه های بالایی صرف کرده اند اما آنگونه که باید، موفق نبوده اند.

در این مقطع بخش خصوصی باید به فکر کمک به رشد خود باشد و کسب و کارهای نوپا را حمایت کند. به این ترتیب، ساختار جدیدی شکل می گیرد که در آن کسب و کارهای نوپا ، وارد شراکت با بخش خصوصی می شوند.

 به این امید که چابکتر، هوشمندانه تر و با شتاب بیشتر مسیر رشد خود را طی کنند. در این مسیر شرکت های بزرگ باید انرژی، پشتکار زیاد و عزم جدی  برای  اجرایی کردن ایده های نوآورانه داشته باشند.

امکان آموزش و پرورش استارتاپ ها، مشارکت در فرآیند فشرده توسعه کسب و کار آنها، دارا بودن یک سیلابس آموزشی کسب و کار محور، ارائه مربی گری و یا منتورینگ و راهنمایی و مشاوره، در اختیار گذاشتن فضای کاری مشترک، ارائه مشاوره در بهبود مدل تجاری و در اختیار گذاشتن شبکه سرمایه گذاران و (سرمایه گذاری اولیه در صورت امکان) ازجمله پیش نیازهایی است که شرکت های بزرگ برای حمایت از استارت آپ ها لازم است در خود ایجاد کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  40