چگونگی تغییر تعداد بیمه شدگان تکمیلی درمان

آشنایی با مفاهیم اقتصادی

یکی از مهم ترین مسائلی که کارفرمایان باید آن را بدانند، چگونگی افزایش یا کاهش تعداد افراد بیمه شده تکمیلی درمان در طول دوره قرارداد است.

یکی از مهم ترین مسائلی که کارفرمایان باید آن را بدانند، چگونگی افزایش یا کاهش تعداد افراد بیمه شده تکمیلی درمان در طول دوره قرارداد است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایبِنا، افزایش در تعداد بیمه‌شدگان در طول مدت بیمه‌نامه منوط به استخدام جدید، ازدواج، تولد و یا افرادی که پس از شروع بیمه‌نامه تحت تکفل بیمه‌شده اصلی قرار می‌گیرند (کفالت)، خواهد بود و اسامی این افراد باید حداکثر تا ۳ ماه بعد از تاریخ استخدام، عقد رسمی، تولد و تاریخ تحت کفالت قرار گرفتن اعلام شود.

ملاک ارائه پوشش بیمه‌ای برای مستخدمین جدید، مزدوجین و تحت تکفلین جدید از تاریخ ورود درخواست کتبی بیمه گذار به دبیرخانه بیمه‌گر و ارائه پوشش به نوزادان از بدو تولد است.

از طرف دیگر کاهش در تعداد بیمه‌شدگان، در طول مدت بیمه‌نامه باید حداکثر تا یک ماه پس از خروج مشمولین به بیمه‌گر اعلام شود که از همان تاریخ حذف انجام پذیرد. در غیر اینصورت حذف بیمه‌شده از تاریخ ورود نامه بیمه‌گذار به دبیرخانه بیمه‌گر انجام خواهد پذیرفت.

با حذف هر یک از بیمه‌شدگان، در صورت دریافت هزینه‌های درمانی، بیمه‌گذار ملزم به پرداخت حق‌ بیمه آنان تا پایان قرارداد است. در صورتی که بیمه‌شده در طول مدت بیمه فوت کند، پوشش بیمه‌ای سایر اعضای خانواده بیمه‌شده متوفی به شرط پرداخت حق‌ بیمه تا زمان انقضاء بیمه‌نامه ادامه خواهد داشت اما پس از انقضاء بیمه‌ نامه به دلیل نداشتن بیمه‌ شده اصلی ارائه پوشش امکان پذیر نیست.

پوشش دوباره به فرزندان اناث مطلقه مشروط به ارائه پوشش توسط سازمان بیمه‌گر پایه و عدم اشتغال به کار امکانپذیر است. با توجه به تنوع و تعدد تعهدات موجود در بیمه نامه درمان، تعداد بیمه شدگان، نسبت خسارت، نحوه محاسبه حق بیمه برای بیمه گذاران مختلف، متفاوت بوده و قابل مقایسه با یکدیگر نیست که با مدیریت ریسک مناسب نرخ و شرایط درخواستی بیمه گذار محاسبه و حق بیمه مربوطه اعلام می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1