محصولات اپل در معرض خطر هک

دستگاه‌های مبتنی بر پلت‌فرم‌های macOS و iOS اپل درخطر هک هستند.

پس از برملا شدن حفره امنیتی Meltdown و Spectre که تقریبا تمامی گجت‌های دارای پردازنده مبتنی بر فناوری ARM را مورد تهدید قرار می‌دهد، شرکت اپل نیز به‌طور رسمی اعلام کرد که دستگاه‌های مبتنی بر پلت‌فرم‌های macOS و iOS این شرکت نیز درخطر مورد بحث هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دنیای اقتصاد، اطلاعات مربوط به باگ‌های Meltdown و Spectre بین تولیدکنندگان نرم‌افزار و سخت‌افزار محرمانه نگه‌داشته شده است و پچ‌های کرنل لینوکس شامل کامنت‌هایی می‌شود که اطلاعاتی درخصوص جلوگیری از کشف این باگ از سوی حمله‌کنندگان به همراه دارد. ممکن است این باگ در پردازنده‌های اینتل که ۱۰سال از عمر آنها می‌گذرد وجود داشته باشد، به همین علت شاید سیستم‌های زیادی به این آپدیت نیاز داشته باشند.

بر اساس گزارش فارنت، پس از واکنش اینتل، مایکروسافت و درنهایت گوگل، این بار اپل نیز به این موضوع اذعان کرده که تمامی تبلت و گوشی‌های مبتنی بر دو پلت‌فرم  macOS و iOS در معرض خطر Meltdown و Spectre هستند. البته ساکنان کوپرتینو بر این عقیده‌اند که تاکنون هیچ بدافزاری نتوانسته از دو باگ مذکور استفاده کند، بااین‌حال به عموم کاربران توصیه شده که برنامه‌های مدنظر را صرفا از اپ استور دریافت کنند.

اپل می‌گوید که در حال حاضر برخی از پیامدهای منفی Meltdown را کاهش داده است. در به‌روزرسانی iOS ۱۱.۲ دستگاه‌های آی‌فون، آی‌پاد و آی‌پد در برابر Meltdown امن شده‌اند و این باگ در macOS ۱۰.۱۳.۲ و tvOS ۱۱.۲ هم برطرف شده است. ازآنجاکه تمامی پردازنده‌های موبایلی بر پایه معماری ARM طراحی می‌شوند، تقریبا تمامی تلفن‌های هوشمند موجود در معرض خطر هستند. این باگ به حمله‌کنندگان امکان اکسپلویت و کشف کردن نقطه‌ضعف‌های امنیتی و دسترسی به کلیدهای امنیتی، پسوردها و فایل‌های کش شده در حافظه را می‌دهد. اپل همچنین متذکر شده که برای کاهش خطرات باگ Spectre، بهتر است در گجت‌های مبتنی بر iOS از مرورگر سافاری استفاده شود. این شرکت همچنین مدعی است که در حال حاضر هیچ آسیب‌پذیری شناخته شده دیگری وجود ندارد که دارندگان نسخه‌های مختلف اپل واچ را تحت تاثیر قرار دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

31  −    =  30