دوج کوین یک شوخی میلیاردی !

دوج کوین اکنون از ارزش بازار ۱ میلیارد دلار عبور کرد.

دوج کوین (Dogecoin) یا دوژکوین، که فقط برای یک شوخی و به عنوان یک ارز دیجیتال فان ایجاد شده بود، اکنون از ارزش بازار ۱ میلیارد دلار عبور کرد. این موضوع به خوبی میزان رشد ارزهای مجازی از سال ۲۰۰۹ به بعد را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ارز دیجیتال، چهار سال پس از بلاک اول بیت کوین، برنامه نویسی به نام بیلی مارکوس،‌ ارزدیجتال خودش را در سال ۲۰۱۳ برنامه‌نویسی کرد. با کمک جکسون پالمر، مدیر محصول و تحلیلگر داده در شرکت ادوبی، دوج کوین به جهان معرفی شد.

خالق دوج کوین بدون در نظر گرفتن پذیرش آن توسط مردم ، با استفاده از لوگو ای برگرفته از عکس «سگ شیبا اینو» قصد ایجاد یک میم اینترنتی محبوب و یک سیستم پرداخت آنلاین دوستانه را داشت.

در طول پنج سالی که از ایجاد دوج کوین می‌گذرد، این ارز به دلیل اشتیاق کاربران،‌ رشد بسیار خوبی داشته است. چند سالی است که دوج کوین به عنوان یک سیستم پرداخت انعام، محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران بدست آورده است. سایت رسمی این ارز در این باره اینگونه نوشته است :

یکی از بهترین کاربردهای دوج کوین، «پرداخت انعام» به تولید کنندگان محتوای‌های با ارزش است. تصور کنید که به جای لایک به نویسندگان محتوای با ارزش،‌ دوج کوینی اهدا شود که ارزش واقعی دارد و می‌تواند در تمام اینترنت استفاده شود.

این رمز ارز هیچ محدودیتی در استخراج کوین ندارد. در زمان نوشتن این مقاله، بیش از ۱۱۲ میلیارد دلار واحد دوج کوین در گردش وجود دارد. در حالی که قیمت یک دوج کوین ارزشی تقریبا ۰٫۱ دلاری دارد، ارزش کل بازار آن اکنون بیش از ۱٫۷ میلیارد دلار است.
نام دوج کوین

اولین بار در سال ۲۰۰۵، کلمه دوج در یک سریال تلویزیونی در یک اشتباه کلامی مطرح شد و پس از آن کلمه “doge” به معروف ترین میم اینترنتی برای کلمه سگ بدل شد. لوگوی این ارز هم برگرفته از سگ شیبا اینو است.
جامعه خیریه

انجمن توسعه دهندگان دوج کوین فعالیت های مفیدی هم در زمینه خیریه انجام داده اند.

در سال ۲۰۱۳، کیف پول اصلی دوج کوین هک شد و میلیون ها واحد از آن به سرقت رفت. پس از آن، انجمن دوج کوین کمپینی به نام SaveDogemas تشکیل دادند و تمام مبالغ به سرفت رفته را جبران کردند.

این انجمن همچنین برای ورزشکاران المپیک، پروژه های تامین آب در کنیا و همچنین راننده های بازنشسته NASCAR، جاش ویس، مبالغ زیادی جمع آوری کرده است.

واکنش ها

نمودار رشد قیمت دوج کوین از سال ۲۰۱۴ تاکنون

بازار کل دوج کوین پس از عبور از مرز ۱ میلیارد دلار با واکنش های جالبی در اخبار و شبکه های اجتماعی رو به رو شد.

Jameson Lopp پژوهشگر بزرگ ارزهای دیجیتال در توییتر خود نوشت :جکسون پالمر برای یک جوک دوج کوین رو به ساخت اما حالا جوک واسه اونه! وای چه شیمبایی! خیلی میلیارد

کاربر دیگری این چنین واکنش نشان داد : دوج کوین الآن با ارزش تر از ین ژاپنه، چه وقت خوبی زنده هستم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  6