۵ صرافی امن برای استفاده Decentralized Exchange

۵ صرافی غیرمتمرکز و امن برای استفاده – Decentralized Exchange معرفی می شوند.

آیا از دزدیده شدن ارزهای دیجیتالی‌تان واهمه دارید؟ آیا به دنبال مکانی به‌مراتب امن‌تر برای نگهداری ارزهای خود می‌گردید؟ اگر بله جواب شما به این سؤال هاست، پس در این صورت نگرانی‌های مان شبیه به هم است!

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ارز دیجیتال، صرافی‌های متمرکز خوب هستند اما در بحث مسائل امنیتی بهترین نیستند. به‌علاوه همه ما داستان‌های پشت سر Mt.Gox  و بیتفاینکس و هک شدنشان را میدانیم.

مشکلات اصلی صرافی های متمرکز :
۱- کنترل متمرکز دارایی ها

در بیشتر صرافی ها ارز خریداری شده در کیف پول های آن سایت ذخیره می شود و برای دریافت باید درخواست برداشت ثبت کنید که خود کارمزد جداگانه ای دارد. اما به جز مسئله کارمزد برداشت مهم ترین مشکل این صرافی ها ذخیره ارز به صورت متمرکز است. شاید تصور کنید که این مورد مزیت محسوب می شود اما در واقع برای کاربران یک ریسک بزرگ محسوب می شود. مخصوصا برای کاربران ایرانی. اتفاقی که برای بیترکس افتاده است و میلیون ها دلار سرمایه در حساب های کاربران ، بلوکه شده است. البته این مشکل ممکن است رفع شود ولی یک تهدید بزرگ برای کاربران ایرانی محسوب می شود.

در صرافی های متمرکز کلید خصوصی کیف پول ها در اختیار صرافی است. بنابراین در این سایت ها مالکیت حقیقی برای شما وجود ندارد و صرافی یا هکر در صورت نفوذ می تواند به کیف پول ها دسترسی داشته باشد.
۲- هک شدن

این مشکل به مورد بالا مربوط است. ذخیره سازی ارز نیاز به امنیت بالای سرور ها دارد تا از سرمایه کاربران محافظت شود. بارها اتفاق افتاده است که صرافی های بزرگ هک شده اند و مبالغ زیادی ارز به سرقت رفته است.
۳- کارمزد تبادل بالا

صرافی های متمرکز، کمسیون های نسبتا زیادی را از کاربران برای هر معامله دریافت می کنند. علاوه بر این در بیشتر صرافی ها برای برداشت از حساب هم مقداری کارمزد از کاربران گرفته می شود و این باعث کاهش سود است.

اما بااین‌حال، ما ملزم به استفاده از صرافی‌های متمرکز؛ صرافی‌هایی که مفاهیم اصلی اقتصاد غیرمتمرکز ارزهای دیجیتالی را لکه‌دار می‌کنند. درست خوانده‌اید، ما ملزم به استفاده از آنها هستیم چراکه هیچ گزینه دیگری در این میان وجود ندارد و صرافی‌های غیرمتمرکز نیز  در حال ساخت‌اند، اما مطمئن باشید، باروی کار آمدن آنها، افراد بیشتری بدون نگرانی از در امان بودن سرمایه‌ها و دارایی‌ها خود، وارد بازار خواهند شد.همانطور که پیش تر گفتیم، صرافی های غیرمتمرکز آینده دنیای ارزهای دیجیتالی خواهند بود. به همین دلیل بر آن شدیم تا بهترین صرافی های غیرمتمرکزی را همین حالا میتوانید تبادلات خود را در آنها انجام دهید، به شما معرفی نماییم.

یک: وِیوز دکس (Waves Dex)

ویوز دکس را به‌صورت کوتاه «ویوز»، یکی از زیر شاخه‌های ارزهای دیجیتالی ویوز و بلاک چین آن است. این صرافی با در اختیار قرار دادن و استفاده از هر دو ساختار متمرکز و غیرمتمرکز، دران واحد امنیت و سرعت‌بالای خدمات را برای شما به همراه دارد.

با این کار و با استفاده از دنیای غیرمتمرکز، امنیت برای شما و از طریق سرویس‌های متمرکز سرعت در خدمات، حاصل خواهند شد. ازاین‌رو ویوزدکس برای بهتر شدن از هر دو گزینه بهره می‌برد.

این صرافی غیرمتمرکز به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای بیت کوین، اتریوم و … را با توکن های ویوز یا توکن های دیگر روی پلتفرم تبادل کنید.

در حال حاضر حجم معاملات بیت کوین در این صرافی ۱۷۲ بیت کوین است.

تذکر: در هنگام ثبت‌نام در ویوز دکس، عبارت پشتیبان خود را به خاطر بسپارید چراکه این عبارت تنها راه شما برای بازیابی سرمایه‌هایتان خواهد بود.

ورود به صرافی وِیوز دکس

 

دو: اوپن لجر دکس (OpenLedger Dex)

اوپن لجر، شرکتی دانمارکی و مبتنی بر بلاک چین است که راهکاری غیرمتمرکز را برای بازار ارزهای دیجیتالی ارائه نموده.

این شرکت با مهیا کردن صرافی ای غیر متمرکز با نام اوپن لجر دسک و بهره گیری از تکنولوژی «بیت شیر»، خدمات مختلفی را برای کاربران ارائه میکند.

بازگشایی حساب کاربری در این صرافی بسیار اسان است و نیاز به هیچ دعوتنامه و ثبت نام خاصی نیست. تنها باید نام کاربری و رمز عبور خود را به خاطر بسپارید، چرا که تنها با این دو عبارت میتوانید وارد صرافی شوید. پسوورد شما در این صرافی تقریبا چیزی به شکل عبارت زیر خواهد بود:

P5K1qu91RAGxbc2xnH9sKvhCb31ocokr1XEKLmVXfBQFP

حجم معاملات اوپن لجر دکس در حال حاضر ۳۲۰ بیت کوین است که برای این صرافی با حدود ۱۲۰ ارزدیجیتالی پشتیبانی شده، بسیار مناسب است.

ورود به صرافی اوپن لجر

 

سه: کریپتو بریج دکس (CryptoBridge Dex)

کریپتوبریج از نام‌های تازه‌وارد در بازار صرافی‌های ارزهای دیجیتالی است. این صرافی غیرمتمرکز بر پایه شبکه بیتشیر کار می‌کند و قابلیت پشتیبانی از بیشتر ارزهای دیجیتالی را نیز داراست. شما با در اختیار داشتن کلیدهای شخصی مخصوص به خود، تنها فردی هستید که به سرمایه‌هایتان دسترسی خواهید داشت.

این صرافی با داشتن گزینه‌های فروش منحصربه‌فرد، از دیگر صرافی متمایز است:

داشتن توکن های مخصوص  به خود بانام بریج کوین (BCO).

اعطای پنجاه درصد سود به دارندگانBCO.

به دلیل وجود سرورهای قدرتمند هیچ نقصی تابه‌حال در این صرافی گزارش نشده.

فرایند وارد شدن به‌حساب کاربری شما نیز بسیار آسان است. تنها کافی است نام کاربری‌ای را انتخاب کنید که تابه‌حال کسی آن را انتخاب نکرده است. رمز عبور شما نیز ، عبارتی رمزنگاری‌شده، خواهد بود. مانند مثال پایین :

P5K19WQQp1WWtWQjXwDA2cmPpoyqJhcCfhqYQt5TFC4tW

حجم معاملات فعلی این صرفای نیز باوجود ۲۱ ارز پشتیبانی شده، ۳۲ بیت کوین است.

ورود به صرافی کریپتو بریج دکس

 

چهار: بیت اسکوئر (BitSquare)

این صرافی با استفاده از سازوکار همتا به همتا، بستری مناسب برای ارزهایی همچون بیت کوین را فراهم آورده است. این صرافی به‌طور کامل غیرمتمرکز است، از همین رو هیچ نیازی به شناسه کاربری یا تائید ایمیل یا حتی واردکردن ایمیل نیست.

به دلیل ناشناس بودن کامل، از TOR استفاده کرده و هیچ ارز دیجیتالی یا پول دارای پشت وانه نیز در سرورهای خود نگه‌داری نمی‌کند.

این صرافی در حال حاضر از ۱۲۶ ارز (با احتساب بیت کوین) و پلتفرم‌های ویندوز، مک و لیکونس پشتیبانی می‌کند. حجم تبادلات در این صرافی، با توجه به یازده ارز قابل‌تبادل، ۴ بیت کوین است.

لازم به ذکر است که اسم این ارز به دلیل مسائل مربوط به کپی‌رایت به بیت کیو تغییر کرده است.

ورود به صرافی بیت اسکوئر

 

پنج: استلار دکس (Stellar Dex)

همه استلار را با بلاک چین مخصوص به خود و ارزدیجیتالی اش می‌شناسیم؛ حالا به نظر می‌رسد این شرکت با ایجاد یک صرافی غیرمتمرکز پا به این عرصه گذاشته است.

به‌منظور استفاده از این صرافی، لازم است که یک جف کلید برای خود ایجاد کنید. این جفت کلیدها شامل :

یک کلید عمومی است. کلید عمومی به‌منظور تائید هویت حساب کاربری و دریافت وجوه استفاده می‌شود.

یک کلید مخفی: کلید مخفی به‌منظور دسترسی به‌حساب کاربری و انجام تراکنش‌های مورد استفاده قرار می‌گیرد. با در دست داشتن این کلید، هرکسی قادر خواهد بود تا به سرمایه‌های شما دسترسی پیدا کند.

با ایجاد یک جفت کلید، شما کلیدی را دریافت می‌کنید که به شکل زیر خواهد بود:

SBXNBVE5RNAGP73VGAJPB4A7OW3JHRECICCUCPGCXNI24HVGFVUXOPNU

پس از وارد شدن به‌حساب کاربری، کلید عمومی شما به شما نشان داده خواهد شد و به‌منظور فعال کردن آن و انجام تراکنش لازم است تا ۲۰ لومن در حسابتان موجود باشد.

حجم معاملات فعلی ۲۲ بیت کوین است.

ورود به صرافی استلار

 

 

سخن پایانی

صرافی‌های غیرمتمرکز دیگری نیز در این میان وجود دارند که به دلیل مشکلات امنیتی یا پول پذیری کمتر، اسمی از آنها برده نشده. از جمله :

    Bancor liquidity exchange
    EtherDelta
    Counterparty Exchange
    district0x
    BarterDex

این صرافی ها با هر موقعیت بد یا نامناسبی که در حال حاضر دارند، ممکن است تا آینده‌ای روشن در انتظار آنها باشد.
توجه !

صرافی های غیرمتمرکز نیاز به ارائه ایمیل و مشخصات خاصی ندارند. معمولا این صرافی ها به شما یک کلید خصوصی می دهند و یا شما یک پسورد برای حسابتان تایید می کنید. توجه داشته باشید کلید ها و پسوردها را حتما در جایی امن یادداشت کنید. در صورت گم کردن پسورد یا کلید خصوصی در صرافی ها،‌ دسترسی شما به مبالغ‌تان از بین خواهد رفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  3  =