صدور بیش از ۴ هزار کارت بازرگانی در کشور

تا پایان مهرماه امسال

بررسی جدول مجوزهای صادره وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد از ابتدای امسال تا پایان مهرماه 4 هزار و 485 فقره کارت بازرگانی به منظور تجارت خارجی در کشور صادر شده است.

بررسی جدول مجوزهای صادره وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد از ابتدای امسال تا پایان مهرماه 4 هزار و 485 فقره کارت بازرگانی به منظور تجارت خارجی در کشور صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایرنا، تعداد کارت های بازرگانی صادر شده در هفت ماه اول امسال در همسنجی با پارسال (تعداد چهار هزار و 405 فقره) 1.8 درصد رشد نشان می دهد.
پیشتر «مجتبی خسروتاج» رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه مشکل اصلی کارت های بازرگانی، نبود ملاحظات و توجهات لازم در زمان صدور آنها در گذشته است، از ابطال دستکم هزار کارت در سه سال گذشته خبر داد.
وی بیان داشت: آنچه امروز بیش از سایر عوامل منجر به سوء استفاده از کارت های بازرگانی شده، این است که در زمان صدور آنها در 2 دهه گذشته، نظارت کافی بر صدور آنها وجود نداشته است.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: افزایش مالیات ها و همچنین فشار نظام تامین اجتماعی در سال های گذشته سبب شد تا فعالان بازرگانی برای فرار از بار هزینه ها، به استفاده از کارت های بازرگانی سایر افراد روی آورند.
برپایه این گزارش، تا پایان مهر ماه امسال تعداد 10 هزار و 456 فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شد و پروانه های بهره برداری صادره صنعتی نیز به سه هزار و 235 فقره رسید که در مقایسه با پارسال به ترتیب 12.6 درصد و 8.3 درصد رشد نشان می دهد.
در هفت ماهه امسال191 هزار و 162 فقره پروانه صنفی صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 6.9 درصد کاهش نشان می دهد.
همچنین، در این مدت مجوز 37 هزار و 662 گواهی امضای الکترونیکی، هفت هزار و 38 نماد الکترونیکی و 10 پروانه بهره برداری نرم افزار صادر شد که به ترتیب نشان دهنده رشد 17.6 درصدی، 14 درصدی و 11.1 درصدی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  −    =  42