تلاش یک استارت‌آپ برای اشتغال زنان سرپرست خانوار

محسن ولیئی، مدیر کل کمیته امداد استان تهران، در دفتر مرکزی اسنپ با مدیران این استارت‌آپ دیدار کرد.

محسن ولیئی، مدیر کل کمیته امداد استان تهران، در دفتر مرکزی اسنپ با مدیران این استارت‌آپ دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از جامع خبر(جامع نیوز)، طی این دیدار، مدیران دو مجموعه درباره مراحل اجرایی‌کردن تفاهم‌نامه همکاری‌شان صحبت و برنامه‌ریزی کردند. تفاهم‌نامه میان اسنپ و کمیته امداد امام‌خمینی چندی پیش در جشن نفس به امضای مدیران دو سازمان رسید. بر اساس این تفاهم‌نامه دو طرف متعهد شدند، تمام تلاش خود را برای توانمندسازی هرچه بیشتر خانواده‌های نیازمند با هدف اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد به کار گیرند.

محسن ولیئی در بازدید از دفتر مرکزی اسنپ در خصوص اشتغال‌زایی این سامانه و تاثیراتش بر زندگی مددجویان بیان کرد: «بسیار خرسندیم که با استارت‌آپ جوانی مثل اسنپ وارد فاز همکاری شده‌ایم و قرار است از پتانسیل این اپلیکیشن در بحث اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد بهره ببریم. در حال حاضر یک میلیون و صد و هفتاد هزار خانوار از سراسر ایران تحت سرپرستی کمیته امداد هستند که جمعیت این خانوارها به پنچ میلیون‌ نفر می‌رسد. امیدواریم در نتیجه همکاری مدون با اسنپ فضایی پدید آید که مددجویان بیشتری از کمیته بتوانند از طریق کار در شرکت و ناوگان اسنپ امرار معاش کنند.»

علی قاسم‌خانی، مدیر ارشد منابع انسانی اسنپ، در دیدار با مدیر کل کمیته امداد استان تهران بیان کرد: «در سال ۱۳۹۴ تعداد کارکنان اسنپ به حدود ۵۵ نفر می‌رسید؛ این رقم در انتهای سال ۹۵ به ۳۰۰ کارمند تمام‌وقت رسید و هم‌اکنون ۸۴۰ نفر در بخش‌های مختلف اسنپ به صورت تمام‌وقت مشغول به کار هستند. این نرخ رشد نشان از ظرفیت اسنپ در بحث اشتغال جوانان دارد و همکاری با کمیته امداد می‌تواند کمک خوبی به ما در جذب نیروی کار برساند.»

به گفته ژوبین علاقبند، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره اسنپ، هدف این سامانه از امضای تفاهم‌نامه با کمیته امداد ایجاد اشتغال برای مددجویان این مرکز عنوان شده است. طی اهداف تنظیم‌شده در این تفاهم‌نامه قرار است اسنپ برای افراد معرفی‌شده از سوی کمیته امداد شرایطی فراهم آورد که بتوانند به عنوان کاربر راننده در سرویس‌های درخواست خودرو و پیک موتوری فعال شوند. همچنین از آنجایی که زنان سرپرست خانوار بخش عمده‌ای از افراد تحت پوشش کمیته امداد را تشکیل می‌دهند، طبق تفاهم طرفین قرار بر این شد که شرایط فعالیت این زنان در سرویس ویژه بانوان اسنپ با نام «اسنپ‌رز» نیز فراهم شود.
محمد رازینی، مدیر عامل اسنپ، در مورد تفاهم‌ همکاری با کمیته امداد امام خمینی و توسعه بستر مناسب برای اشتغال هرچه بیشتر مددجویان این کمیته گفت: «یکی از دغدغه‌های خانواده اسنپ ایجاد زمینه‌های اشتغال در ناوگان این سامانه است. ما همواره می‌کوشیم فضایی به وجود بیاوریم که افراد مختلف جامعه بتوانند از طریق کار در ناوگان اسنپ به کسب درآمد و امرار معاش بپردازند. نتیجه فوق‌العاده همکاری با کمیته امداد در طرح خیریه محسنین موجب شد تا دید فراتری نسبت به این همکاری داشته باشیم و بحث تعامل با این نهاد را جدی‌تر دنبال کنیم.»

چندی پیش طرحی با عنوان کمک به خیریه محسنین با همکاری اسنپ و کمیته امداد برگزار شد. امروز شاهدیم که با کمک‌های کوچک اما مداوم مسافران اسنپ مبلغ قابل توجهی برای امور خیریه جمع‌آوری شده است که خود نشان از اعتماد جامعه به یک شرکت دانش‌بینان دارد.

رازینی ضمن ابراز امیدواری درباره به ثمر نشستن تفاهم‌نامه اخیر با کمیته امداد به بحث مبلغ جمع‌آوری‌شده در کمپین خیریه محسنین اشاره کرد و گفت: «در طول این کمپین، گزینه‌ای در اپلیکیشن اسنپ قرار دادیم که کاربران با فعال‌ کردن آن می‌توانستند درصدی به هزینه سفرشان اضافه کنند تا آن مبلغ به خیریه محسنین تخصیص یابد. در طول مدت اجرای این کمپین مبلغ قابل توجهی جمع‌آوری شده که در اختیار کمیته امداد و خیریه محسنین قرار می‌گیرد.»

با وجود آنکه از اسنپ به عنوان شرکتی نوپا و جوان یاد می‌شود، اما باید اذعان داشت که این شرکت در بحث مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال‌زایی برای بخش‌های مختلف جامعه فعال و پویا عمل کرده است و رفتار اجتماعی آن به عنوان یک استارت‌آپ می‌تواند زمینه‌ساز شکلگیری یک الگوی مناسب برای سایر کسب‌وکارها باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2