دولت شکایت ازکسب‌وکارهای نوپا را پس می‌گیرد

جهرمی خبر داد؛

وزیر فن آوری اطلاعات از تامین مالی ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت برای کسب و کارهای نوپا خبر داد.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات از تامین مالی ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت برای کسب و کارهای نوپا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از ایبِنا، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه نشست امروز هیات دولت درباره تصمیمات امروز دولت در اینباره اظهارداشت: دولت تصمیم گرفت دستگاه‌های دولتی در صورت وجود اختلاف با کسب‌ و کارهای نوپا، قبل از طرح شکایت در مرجع قضایی، مراتب را در کمیته‌ای با مسئولیت معاونت حقوقی رییس جمهور و عضویت وزارت ارتباطات، کار و نیز معاونت علمی عنوان کنند.

وی درباره موضوع دوم مورد بحث، گفت: شبکه ملی اطلاعات دارای سه بخش است که مباحث زیرساختی برعهده وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات است. لایه بعدی، محتوا است که با موافقت رییس جمهور، مقرر شد تا ۵۰۰ میلیارد تومان طی دو سال برای توسعه خدمات و تامین مالی کسب و کارهای نوپا اختصاص یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این تامین مالی به دو صورت مستقیم یا در اختیار این شرکت ها قرار می گیرد یا به صورت غیر مستقیم در صندوق سرمایه گذاری های خطرپذیر تزریق خواهد شد.

آذری جهرمی گفت: این تامین مالی در حوزه های مختلفی که اسامی آن با جمع بندی وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی اعلام می شود، انرژی خوبی به بخش دانش بنیان و جوانان برای توسعه لایه خدمات خواهد کرد.

وی درباره سومین موضوع مورد بحث، افزود: سند استراتژی ایران در اقتصاد دیجیتال نیز ظرف یکماه آینده از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین کمیته متشکل از سایر وزرا، تهیه و در اختیار دولت گذاشته خواهد شد.

این وزیر دولت دوازدهم گفت: ظرف شش ماه آینده سند توسعه اقتصاد دیجیتال را در کشور خواهیم داشت و به نظر می رسد با گام های پیش رو بتوانیم در بومی سازی لایه خدمات گام مهمی برداریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پیام رسان های داخلی، توضیح داد: در موقعیتی که پیش آمد آزمون خوبی برای پیام رسان های داخلی و بررسی ضعف و قوت آن بود.

وی ادامه داد: برای تقویت این پیام رسان ها شورای عالی فضای مجازی سند مصوبی دارد و هر دستگاه و وزارتخانه ای نیز تکالیف مشخصی دارد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تکالیف و گزارش عملکرد خود را ارائه خواهد کرد.

آذری جهرمی اظهارداشت: اما بحث تنها سند و چارچوب نیست و موضع تکنولوژی هم مهم است. به نظر می رسد استراتژی ما باید تقویت تکنولوژی و ایجاد رقابت و خروج از انحصار شرایط فعلی باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄    =  24