رونق بنگاه‌های بحران‌زده، دستاورد بانک ملی

بانک ملی بالغ بر هفت هزار بنگاه‌ اقتصادی را از بحران نجات داده است.

بانک ملی ایران طی سال گذشته و جاری بالغ بر هفت هزار بنگاه‌ اقتصادی کوچک و متوسط و ۳۱ بنگاه کلان اقتصادی را از بحران نجات داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، شرایط اقتصادی کشور طی سال های اخیر برخی پروژه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی را دچار محدودیت‌های تولید کرد یا آنها را از توسعه بازداشت، به طوری که هر کدام از این موارد می‌توانست به یک معضل تبدیل شود.

بانک ملی ایران با رصد شرایط موجود و در راستای کمک به پیاده سازی شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، به یاری این بنگاه ها شتافته و تا حد امکان آنها را به ادامه حیات ترغیب کرده است.

با این حال ۱۰ بنگاه اقتصادی در استان اصفهان، ۶ بنگاه اقتصادی در استان سمنان، ۳ بنگاه اقتصادی در استان مرکزی، ۴ بنگاه اقتصادی در استان آذربایجان شرقی، ۶ بنگاه اقتصادی در استان لرستان و ۳ بنگاه اقتصادی در استان کرمان طی سال گذشته و امسال از بانک ملی ایران تسهیلات دریافت کرده اند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

مبلغ کل این تسهیلات دو هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال به همراه ۱۶ میلیارد و ۴۶۱ میلیون دلار بوده است. بیشترین سهم از این میزان تسهیلات را استان لرستان با رقم یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال از آن خود کرده است.

از سوی دیگر، در سال جاری دست کم ۴۸ طرح کلان با تسهیلات بانک ملی ایران به بهره برداری رسیده یا در شرف بهره برداری است. این طرح ها در استان ها زنجان، البرز، خراسان شمالی، سمنان، بوشهر، لرستان، همدان، تهران، قم، گیلان و گلستان عملیاتی شده اند. حجم کل تسهیلات پرداختی به این طرح ها حدود ۲ هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال بوده و برای بیش از ۷۴۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

تولید انواع کاغذ و مقوا، گالوانیزه کردن محصولات فولادی و آهنی، پرورش مرغ و گوسفند، بسته بندی مرغ و ماهی، هتلداری، تولید مواد شیمیایی، درمانگاه شبانه روزی، تولید سیمان و آرد و لامپ، ایجاد مجتمع رفاهی و جایگاه سوخت رسانی، ایجاد نیروگاه، راه اندازی سیلو و پمپ بنزین، بخشی از فعالیت های راه اندازی شده با تسهیلات بانک ملی ایران بوده است.

ذکر این نکته ضروری است که همه تسهیلات اعطایی بانک ملی ایران در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده و بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات کلان مصوب این بانک در سال جاری است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  −    =  58