پرداخت تسهیلات تا سال ۱۴۰۰ هوشمندانه می‌شود

مدیرعامل بانک مسکن:

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت هوشمندانه تسهیلات تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت هوشمندانه تسهیلات تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایبِنا، ابولقاسم رحیمی انارکی درباره انتقاد انبوه سازان از دریافت تسهیلات ساخت، اظهارداشت: اگرچه انتقاد انبوه سازان برای دریافت تسهیلات وارد است، اما باید برنامه ریزی های لازمی برای تامین مالی­ متناسب با نیاز آنها انجام شود. وی ادامه داد: بانک مسکن به دلیل دارا بودن حساب های تعهدی محدودیت های خاصی دارد و حساب های تعهدی در اولویت هستند.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: اخیرا شورای پول و اعتبار آیین نامه ای را درباره انتشار اوراق رهنی مصوب کرد که بر اساس آن امکانی برای بانک مسکن فراهم شد تا مطالبات رهنی خود را واگذار، تبدیل و به فروش بگذارد. این امکان باعث شد تا سیاست های اعتباری برای بخش بدون سپرده به ویژه بخش توسعه گران فراهم شود و پرداخت تسهیلات تحت شعاع نوسانات حساب های تعهدی بانک قرار نگیرند.

وی با اشاره به طراحی بسته اعتباری بدون سپرده­ گفت: در این بسته­ ­سعی شد برای اعطای تسهیلات ساخت­ هوشمند سازی صورت گیرد و تسهیلات اعطا شده باید برای ساخت واحدهای دارای تقاضا و متناسب با گروه هدف بانک باشد.

انارکی تصریح کرد: گروه هدف، اقشار میان درآمد و کم درآمد جامعه هستند و واحدها باید در استطاعت این مجموعه باشد. وی تاکید کرد: با توجه به شرایط جدید حتما باید متقاضی وجود داشته باشد­ تا تسهیلات مورد نیاز را به انبوه ساز پرداخت کند و خیال سازندگان برای داشتن متقاضی و بانک برای اینکه مسکن ها روی دست تولید کنندگان قرار نگیرد تا­تبدیل به مطالبات معوق و غیر جاری نشود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سال ۹۷ اجرایی خواهد شد گفت: پرداخت تسهیلات به سازندگان حرفه ای و دارای صلاحیت به شرط توجه به استانداردها، ساخت، بحث گارانتی، تضمین ساخت خواهد بود و نرخهای ترجیحی هم اعلام خواهیم کرد. مدیرعامل بانک مسکن­ تاکید کرد: تا سال ۱۴۰۰­ همه­ تسهیلات در حوزه ساخت و ساز هوشمندانه پرداخت خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  +    =  49