۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات صادراتی در انتظار متقاضی

مدیرعامل بانک کشاورزی خبر داد؛

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارائه تسهیلات به صادرکنندگان محصولات کشاورزی داریم که در انتظار متقاضی است.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارائه تسهیلات به صادرکنندگان محصولات کشاورزی داریم که در انتظار متقاضی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایبنا، روح‌الله خدارحمی در همایش تامین مالی صادرات اظهار داشت: بانک کشاورزی اعتباری ریالی در اختیار صادرکنندگان برای فرآوری محصول و آماده‌سازی برای صادرات قرار می‌دهد.

وی افزود: در سال ۹۵ و امسال با استفاده از این خط اعتباری با هماهنگی با استانداری و مقامات استانی در بازار پسته اقدامات خوبی کردیم و شاهد نابسامانی در بازار بسته نبودیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه در بخش صادراتی بانک کشاورزی به دنبال مشتری است و محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان نداریم، گفت: اعتباری ۲۲۰۰ میلیارد ریالی استفاده در سال گذشته به بانک تعلق گرفت که استفاده شد، امسال نیز دو هزار میلیارد استفاده شده و ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار موجود داریم که تنها ۱۰۰ میلیارد ریال آن استفاده شده و بقیه منابع منتظر متقاضی است.

خدارحمی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که در عدم استقبال از این خط اعتباری مطرح می‌شود نرخ سود است که نرخ آن اکنون ۱۴ درصد است و تلاش هایی برای کاهش این نرخ انجام خواهیم داد.  

وی افزود: همه محصولات کشاورزی که جنبه صادراتی داشته باشند می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

مدیر عامل بانک کشاورزی تاکید کرد: امکان اختصاص ارز به صادرکنندگان با نرخ سه و نیم درصد با تسهیلاتی که از صندوق ضمانت صادرات گرفتیم وجود دارد که نیازمند تضمین معتبر خواهد بود و شرکت‌هایی که تمکن مالی خوبی دارند می‌توانند از آن استفاده کنند که البته ریسک نرخ ارز به عهده خودشان است.

وی ادامه داد: در حال مذاکره برای گسترش استفاده از منابع صندوق هستیم و احتمال دارد از خطوط اعتباری خارجی نیز استفاده کنیم.

خدارحمی با اشاره به تلاش برای افزایش روابط کارگزاری با بانک‌های دنیا، گفت: بانک کشاورزی با وجود اینکه تحریم‌ نبود در دوران تحریم‌ها عملاً ارتباطات بانکی محدودی داشت و لیست کارگزاران به کمتر از ۱۰ کارگزاری رسیده بود.

وی افزود: به دنبال اجرای برجام توانستیم تعداد کارگزاران را به ۱۴۰ مورد در بیش از ۶۰ کشور دنیا افزایش دهیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  5  =