نتایج نشست سیف و ربیعی درباره تسهیلات اشتغال

رییس کل بانک مرکزی گفت: در اجرای طرح های اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر بایستی دقت و کیفیت همزمان مورد توجه قرار گیرند.

رییس کل بانک مرکزی گفت: در اجرای طرح های اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر بایستی دقت و کیفیت همزمان مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، جلسه هم اندیشی طرح های اشتغال فراگیر و توسعه اشتغال روستایی و عشایری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک های توسعه ای به میزبانی بانک کشاورزی برگزار شد .

در این جلسه، ولی الله سیف ضمن بررسی گزارش عملکرد بانک های عامل، بر ایجاد هماهنگی کامل بین تمامی بانک های ذیربط توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد .وی افزود: در اجرای طرح های اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر بایستی دقت و کیفیت همزمان مورد توجه قرار گیرند و سرعت عمل باعث نشود از دقت ما در تخصیص منابع برای هدف مورد نظر کاسته شود.

سیف در بخش دیگری از سخنان خود از بانک ها خواست تا از ابزارهای تبلیغاتی و ظرفیت های روابط عمومی خود برای اطلاع رسانی طرح توسعه اشتغال روستایی در جامعه استفاده کنند. در این جلسه همچنین درباره روند اجرای طرح های اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر، اقدامات انجام شده، چالش ها و راهکارها گفتگو و تبادل نظر شد.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از وجود دیدگاه و درک مشترک درباره مفاهیم تولید و اشتغال میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی، به پیچیدگی های اجرای طرح در روستاها اشاره و اظهارداشت: سرعت و دقت در اجرای طرح های اشتغال روستایی بایستی توامان مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تاکید این طرح بر ایجاد اشتغال است، لذا پرداخت تسهیلات بایستی پس از بررسی های لازم و در راستای تحقق این هدف انجام شود. در ادامه این جلسه روح الله خدارحمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی اظهارداشت: اجرای طرح اشتغال فراگیر در بانک کشاورزی با حضور ربیعی در شعبه لنگرود و پرداخت نمادین نخستین تسهیلات توسط ایشان در روز پنجم بهمن ماه سال جاری شروع شد و از آن زمان تا کنون بررسی طرح های پیشنهادی و پرداخت تسهیلات در راستای اهداف طرح ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه این تسهیلات به طرح های ویژه ای تعلق می گیرد و بررسی اشتغالزایی طرح پیشنهادی قبل از پرداخت ضروری است اعلام کرد: با سرعت گرفتن معرفی طرح ها از ماه آینده و بررسی طرح ها،   پرداخت ها با سرعت بیشتری انجام می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  −    =  29