دارایی‌های مولد، درآمد زا و موتور محرکه بانک هستند

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ضمن ارزیابی کلی از وضعیت دارایی ها و املاک ملکی و تملیکی این بانک، دارایی‌های مولد بانک را موتور محرکه بانک عنوان کرد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ضمن ارزیابی کلی از وضعیت دارایی ها و املاک ملکی و تملیکی این بانک، دارایی‌های مولد بانک را موتور محرکه بانک عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمود شایان عضو هیات مدیره و معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران در مراسم بزرگداشت روز مهندس که با حضور مدیران امور، روسای ادارات و تنی چند از کارکنان اداره کل مهندسی و املاک بانک در اداره امور شعب مرکزی تهران برگزار شد، با بیان اینکه دارایی‌های مولد امکان بازده تجاری دارند اظهارداشت: بخشی از دارایی های ملکی و تملیکی بانک از چرخه سودآوری و سوددهی در ساختار اعتباری خارج شده و نگهداری از آنها زمینه های زیان دهی بانک را فراهم کرده است.

وی با واکاوی علل بروز تنگناهای ساختاراعتباری در سیستم بانک افزود: باید برای این بخش از دارایی هایی بانک که غیر مولد هستند راهکارها و تدابیری مناسب برای افزایش بازدهی بیشتر اندیشیده و بکار گرفته شود.

شایان با تشریح اقدامات مطلوب اقتصادی در جنگ تحمیلی گفت: در دوران ۸ سال دفاع مقدس اقدامات مهم و فعالیت های اثرگذاری در رونق اقتصادی انجام شد و امروز این توقع بیش از پیش افزایش یافته است که می بایست همه با فراگیری از آموخته های گذشته موانع را پشت سر بگذاریم.

معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران ادامه داد: مهندسانی بودند که با علم و دانش خود جهان را مبهوت خود کردند و خواجه نصیر الدین طوسی مردی حکیم و بزرگ بود که نام ایران را در دنیا بیش از پیش مطرح کرد و این نشان از ابعاد مهم این مرد بزرگ است.

عباس شفیعی، معاون پشتیبانی بانک ملی ایران در بخش دیگر این مراسم ضمن تبریک روز مهندسی گفت: امور مهندسی در بانک به عنوان یک اولویت است و نقش مهم و حایز اهمیتی را ایفا می کند.

وی گفت: ساخت و نگهداری از ساختمان های بانک وظیفه ای مهم است و اداره مهندسی و املاک بانک این وظیفه مهم را برعهده دارد. شفیعی داشتن اطلاعات را در امر مهندسی یک ضرورت دانست و گفت: در برنامه ریزی های کلان بانک بدون داشتن اطلاعات هیچ پروژه عمرانی و زیربنایی نمی توان انجام داد.

در ادامه این مراسم شهریار سعادت، رئیس اداره کل مهندسی و املاک بانک ملی ایران با بیان گزارشی از عملکرد این اداره طی یک سال اخیر گفت: برای سال آینده با دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت در صدد هستیم ماموریت های خود را به نحو مطلوب در حوزه واگذاری فروش اموال ملکی و تملیکی که از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی تکلیف شده انجام دهیم.

وی به فروش و واگذاری اموال و دارایی های بانک اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳ هزار و پانصد میلیارد ریال اموال بانک به فروش رفته که این موضوع در نظام بانکداری کشور چشمگیر و بی نظیر است.

سعادت گفت: با راه اندازی سامانه آنلاین در نظر داریم اموال و دارایی های مولد و غیر مولد بانک را ساماندهی و نظم ببخشیم تا با شناسنامه دار کردن این دارایی ها هر لحظه و به صورت آنی به این اطلاعات دسترسی یکپارچه داشته باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  ⁄    =  11