پلمب خودپردازهای خارج از شعب بدون دخالت بانک‌ها

دبیرکانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی از پلمب خودپردازهای خارج از شعب بدون دخالت بانک‌ها در برخی استان ها خبر داد.

دبیرکانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی از پلمب خودپردازهای خارج از شعب بدون دخالت بانک‌ها در برخی استان ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایبِنا، با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش نیاز مردم به مبادلات بانکی، پلیس پیشگیری استان اردبیل اقدام به پلمب تعدادی از دستگاه های خودپرداز بانکی به دلیل عدم رعایت ضوابط و مقررات ابلاغی کرده است.

از سویی تاکنون هیچگونه دستوری از سوی شورای امنیت کشور برای به کارگیری دستگاه های خودپرداز خارج از شعب بانک ها ابلاغ نشده است و این اقدام تنها به دستور پلیس پیشگیری استان انجام شده و بانک ها هیچگونه دخالتی در این اقدام ندارند.

همچنین، استاندارد چگونگی نصب خودپردازهای بانک‌ها در حال بررسی و تدوین دستورالعمل از سوی بانک مرکزی، دستگاه های امنیتی و حفاظتی از جمله پلیس پیشگیری ناجا قرار دارد.

در همین راستا، محمدرضا جمشیدی در این باره، توضیح داد که فرماندهی های نیروی انتظامی برخی استان ها اقدام به پلمب دستگاه های خودپرداز می کنند که بدون طرح و تنظیم دستوری در این زمینه است و این بخش راسا بدون هماهنگی با پلیس پیشگیری ناجا در این زمینه عمل می کنند.

وی ادامه داد: چند وقتی است فرماندهی های نیروی انتظامی به بانک ها اخطاریه هایی مبنی بر لزوم دریافت تاییده برای نصب دستگاه های خودپرداز خارج از شعب ابلاغ کرده اند که دریافت این تاییده هم منوط به دریافت نظر کارشناسی و پرداخت هزینه است.

دبیرکانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی  افزود: اما در اصل براساس مصوبه شورای امنیت کشور تمامی بانک ها برای جا به جایی و یا تاسیس شعبه در تمامی شهر ها و استان ها باید از پلیس پیشگیری تهران تاییده دریافت کنند و این روال در مصوبه شورای امنیت نیز ذکر  و از طریق بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شده است.

وی در ادامه توضیح داد: اما اکنون در نامه ای از سوی معاون امنیتی وزارت کشور نصب دستگاه های خودپرداز، منوط به دریافت مجوز از پلیس پیشگیری عنوان شده، درحالی که باید برای این اقدام و دریافت این تاییده براساس استانداردی تعیین شده از سوی بانک مرکزی، سازمان های امنیتی و حفاظتی، رییس شورای کانون بانک ها و موسسات خصوصی، نماینده شورای هماهنگی بانک های دولتی، تعیین و اعلام شود.

به گفته جمشیدی، تاکنون جلسات و توافق هایی برای جمع بندی و صدور بخشنامه در این باره در بانک مرکزی برگزار شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  30