دلایل به تاخیر افتادن ثبت گوشی‌های سامسونگ

وزیر ارتباطات اعلام کرد؛

به‌دلیل احتمال سودجویی‌ها، پیش‌بینی می‌شد تا قیمت گوشی‌ سامسونگ بالاتر برود به همین دلیل طرح ثبت نام این برند به بعد عید موکول شد.

به گفته وزیر ارتباطات به‌دلیل احتمال سودجویی‌هایی به وجود آمده، پیش‌بینی می‌شد تا قمیت گوشی‌ سامسونگ بالاتر برود و باعث شود تا درمورد موفقیت طرح رجیستری، فضاسازیی‌هایی صورت گیرد و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا طرح ثبت نام این برند به بعد عید موکول شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، ‌ محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمیته ثبت تلفن همراه در سه روز گذشته تشکیل و به موضوعات آن رسیدگی شد گفت:  با توجه به این که قرار بود  به‌گونه‌ای وارد این طرح شویم که موفقیت آن تضمین شود، طرح از نشان‌های تجاری که سهم کمتری در بازار داشتند آغاز شد و به سمت نشان‌های تجاری بزرگ‌تر حرکت کردیم تا مدیریت بهتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در جلسه تشکیل شده کمیته طرح ثبت تلفن همراه نمایندگانی از وزارتخانه‌های صنعت، ارتباطات، گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا حضور داشتند اظهار کرد:‌ در حال حاضر نشان تجاری سامسونگ سهمی نزدیک به ۵۰ درصد بازار را در اختیار دارد و طرح ثبت این تلفن  با تاخیر آغاز خواهد شد.

او در ادامه تصریح کرد:  طرح ثبت تلفن همراه به دلیل تاخیر یک یا دو هفته‌ای که در یکی از مراحل خود با آن روبرو شد، باعث شد تا ثبت این نشان تجاری نیز به بعد از عید موکول شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به دلایل به تاخیر افتادن ثبت گوشی‌های برند سامسونگ توضیح داد: نگرانی‌هایی درباره مدیریت این طرح و مشکل نظارت به وسیله شبکه نظارتی در ایام عید وجود داشت که باعث می‌شد احتمال ایجاد فضای سودجویی با آغاز این طرح پیش از سال نو به وجود آید.

 آذری جهرمی با اشاره به شائبه‌های به وجود آمده در مورد دلایل تاخیر ثبت نشان سامسونگ افزود:‌ در این شائبه‌ها مطرح می‌شد که وزارت ارتباطات به دلیل آنکه این نشان تجاری از برندهای بزرگ بوده، در مقابل آن کوتاه آمده است و یا عبارتی مانند باج به کار می‌رفت. همچنین گفته می‌شد از آنجایی که تلفن همراه سامسونگ قصد دارد مدل جدیدی را به بازار معرفی کند و عده‌ای نیز می‌خواهند که این مدل را به کشور وارد کنند، نسبت به ثبت این برند تاخیر ایجاده شده است این در حالی است که ما تحت تاثیر این فضا قرار نداریم و با قاطعیت و درایت و هوشمندی کار را به پیش خواهیم برد.

وی در ادامه با بیان اینکه  این طرح را با قاطعیت ادامه خواهد یافت گفت:‌ به دلیل جلوگیری از آسیب دیدن مردم از احتمال به وجود آمدن فضای سودجویی ثبت برند سامسونگ را به بعد از تعطیلات نوروز موکول کردیم و همزمان با ثبت این برند تلفن همراه، نشان‌های تجاری دیگری که سهم کمتری از بازار را دارند ثبت خواهند شد.

او با اشاره به نقش طرح ثبت تلفن همراه در میزان عایدات گمرک و کاهش قاچاق اظهار کرد:‌ بر اساس آخرین گزارشات بعد از انجام طرح رجیستری تلفن همراه آیفون تا ۶۰۰ رشد وارادات در کشور رخ داده است همچنین در زمینه میزان عایدات گمرک نیز در ۹ ماهه ابتدای امسال تا ۱۵۰ درصد رشد اتفاق افتاده است که این میزان دو نیم برابر سال گذشته است و در صورتی که برندهای دیگر نیز به نشانه‌های تجاری اضافه شود، این رشد بیشتر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسولیت ایجاد و توسعه شهر هوشمند بر عهده شهرداری‌هاست افزود: همزمان با مشخص شدن شاخص‌های توسعه شهرها، فناوری‌های آی سی تی باید مشخص کردن مولفه‌های طرح هوشمند را آغاز کنیم چرا که اگر ما به سمت آن حرکت نکنیم، در رتبه بندی جهانی دچار مشکل خواهیم شد.

جهرمی در ادامه با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌ها مباحث فناوری اطلاعات و دولت الکترونیکی را با جدیت پیگیری می‌کنیم ادامه داد: جلساتی با شهرداری تهران، شورای شهر مشهد، شهرداری و شورای شهر یزد برگزار شده و کمیته‌ای شکل گرفته است و بر اساس شاخص‌های مشخص شده در آن به سمت ایجاد شهر هوشمند حرکت کنیم.

وزیر ارتباطات در ادامه اظهار کرد: ایجاد شهر هوشمند فضای مناسبی برای شکل‌گیری کسب ‌و کارهای نو است و به آنها کمک می‌کند که بازار مناسبی داشته باشد. تلاش خواهیم کرد تا اسرع وقت با شهرداری‌ها به جمع‌بندی برسیم و مدل آزمایشی این طرح را ابتدای در مناطق آزاد اجرا کنیم تا راحت‌تر امکان پیاده‌سازی آن وجود داشته باشد.

وی درباره ارز دیجیتال نیز افزود: استفاده از ارز دیجیتال موضوع بین‌المللی است اما استفاده از ارز دیجیتال ملی به آن معنا که ارزی تولید کنیم که تنها در کشور کاربردی باشد، مفهوم درستی نیست. با این وجود مفهوم ارز دیجیتال در دنیا در حال رشد است و ما نیز باید به آن بپردازیم.

او در ادامه تصریح کرد:‌ با این وجود باید موضوع را با مسائل فقهی در معاملات و تنظیم مقرارت اقدامی صورت گیرد همچنین باید در مورد پیاده‌سازی مدل تکنولوژی مد نظر نیز از متخصصان داخلی استفاده کرد اما مسولیت رسیدگی به موضوع ارز دیجیتال بر عهده بانک مرکزی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  ⁄  8  =