دولتمردان زمینه جذب فاینانس را فراهم کنند

رئیس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت:امیدواریم با تدبیر دولتمردان زمینه جذب فاینانس برقرار باشد.

رئیس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت:امیدواریم با تدبیر دولتمردان زمینه جذب فاینانس برقرار باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کورش پرویزیان در نشست مشترک کمیسیون بازار پول و سرمایه‌گذاری اتاق ایران با محوریت بررسی الزامات مفاهیم و ظرفیت‌های استفاده از فاینانس، اظهار داشت: توافقات مهمی انجام و زیرساخت‌های خوبی در زمینه جذب و استفاده از فاینانس ایجاد شده است که امیدواریم با تدبیر دولتمردان زمینه جذب فاینانس برقرار باشد و مدیران ارشد وزارت امور خارجه بتوانند در مقابله با مشکلات ناشی از بدعهدی های آمریکا موفق باشند.

وی افزود: ظرفیت‌های کشور از جمله بازار وسیع مصرف، پتانسیل های زیادی که قابل نقد شدن است و … این امکان را می‌دهد که جذب فاینانس ادامه یابد.

پرویزیان با اشاره به استفاده اندک بخش خصوصی از فاینانس ‌ها، افزود: بخش خصوصی تقاضا دارد روشی پیدا شود که سهم مشخصی داشته باشد بتواند از این فاینانس ها استفاده کند.

وی ادامه داد: همچنین بخش خصوصی انتظار دارد اگر کالایی را تولید می‌کند که ارزش افزوده زیاد و برای کشور اهمیت بالایی دارد، استفاده از تضامین دولتی امکان‌پذیر باشد.

رییس کمیسیون بازار پول اتاق ایران با اشاره به عدم تعادل در قراردادها، تصریح کرد: تبعات قراردادهایی که صندوق توسعه می‌بندد عینا به مشتری منتقل می‌شود برای مثال تبدیل دلار به یورو در قرارداد هزینه اضافی به مشتری تحمیل می کند که انتظار بخش خصوصی این است که شرایط انعقاد قرارداد با ارزی که قابل معامله است، فراهم شود.

وی افزود: همچنین انتظار است شرایطی برای بخش خصوصی ایجاد شود که با فرآیند روشنی از مزیت‌ها برای توسعه کسب و کار خود بهره‌مند شوند.

پرویزیان تاکید کرد: ظرفیت استفاده از منابع برای بخش خصوصی بسیار بالاست اما امکان ارائه پروژه به دلیل محدودیت‌های موجود که یکی از آنها نقص در معرفی پروژه است کمتر وجود دارد که نیاز است صندوق در این زمینه به بخش خصوصی کمک کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  32