سرمایه گذاری ۹۳ درصد بانک ها ی کانادایی در حوزه امنیت سایبری

بانک های کانادایی با خطرات سایبری مقابله می کنند

قرار است 93 درصد از موسسات و بانک های کانادا، در زمینه امنیت سایبری و مدیریت ریسک سرمایه گذاری کنند.

بنا به گزارش موسسه پی دبلیو سی کانادا (PwC Canada  ) (1)،  در راستای مقابله با خطرات سایبری ، قرار است 93 درصد از موسسات  و بانک های کانادا، در زمینه امنیت سایبری  و مدیریت ریسک سرمایه گذاری کنند.
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، وبسایت "Cision " گزارش داد:  خطرات سایبری  در حال حاضر به یکی از نگرانی ها  در بخش بانکی  تبدیل شده است؛ به طوری که 52 درصد از مدیران خدمات مالی کانادایی بر این باورند که جرایم اینترنتی احتمالا طی 24 ماه اینده، به مشکل ساز ترین  عوامل تبدیل خواهد شد.
دایان کازاریان، سرپرست خدمات ملی مالی  در پی دبیلو سی کانادا ، می گوید: "مدیریت خطر سایبری نزدهمه بانک های کانادایی  ازاهمیت برخوردار است؛ به طوری که ،  باعث شده تا با همکاری یکدیگر از راهبردهای قوی در زمینه امنیت سایبری و به اشتراک گذاشتن شیوه های پیشرو بهره ببرند. همچنین با ایجاد یک رویکرد یکپارچه در زمینه مدیریت ریسک سایبری،  کانادا  می تواند به یکی از رهبران قدرتمند در  این حوزه  تبدیل شود."
درهمین راستا، قرارا ست  93 درصد  موسسات و بانک ها ی کانادایی  در زمینه استراتژی های امنیت سایبری سرمایه گذاری کنند. از سویی، همانطور که بانک ها به دنبال استراتژی های امنیتی سایبری خود هستند،  در عین حال باید  به سه  موضوع خارجی، داخلی و نظارتی،  نیز توجه کرد:
• آگاهی درباره  آنچه  که خارج از سازمان آنها  و در زمینه امنیت سایبری اتفاق می افتد ، که می توان به فناوری های جدید و تغییرات در چشم انداز ژئوپلتیک اشاره کرد.
• در نظر گرفتن دستاوردهای داخلی، خدمات دیجیتال پیشرفته و ایجاد ساختارهای جدید سازمانی می توانند امنیت سایبری را افزایش دهد.
• درک انتظارات و الزامات تنظیم کننده ها، به ویژه بانک های فعال در حوزه های قضایی، از دیگر این موارد است.
جیسون بوگز، سرپرست مشاوره خدمات مالی در پی دبلیو سی کانادا، معتقد است که  اعتماد بین بانک ها و مشتریان، هسته  ایجاد یک استراتژی پایدار سایبری است.
این درحالی است که  باوجود افزایش آگاهی در باره خطرات سایبری،  اما همچنان بانک ها در معرض چنین خطراتی قرار دارند.  از این رو با  بهره بردن از ساختار امنیتی  در بخش  سنتی  خود ،  باید  بر کنترل پیشرفته  بیفزایند. که شامل  تمرکز بر حفاظت محیط دیجیتال جدید – داده ها، شناسایی و رمزگذاری ها  (در محل هایی  که بیشترین اسیب پذیری دارد) می شود.  همچنین با توسعه (فناوری مالی) فین تک  می توان  امنیت را  افزایش و از خطرات سایبری جلوگیری کرد.
ترجمه: فرحناز سپهری
منبع: Cision
https://www.newswire.ca/news-releases/canadian-banks-collaborate-to-combat-cyber-risks-676017453.html
پی نوشت:
1- PwC Canada : دارای بیش از 6500 شریک  و کارمند در دفاتر سراسر کشور  است و متعهد به ارائه خدمات  در زمینه  مالیات، مشاوره و معاملات است. پی دبلیو سی کانادا، یکی از اعضای شبکه شرکت های  PwC محسوب می شود که بیش از 230 هزار کارمند در 157 کشور دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

11  −    =  3