بالا بودن تراكنش هاي آنلاين نگهداري شبكه را گران مي كند

در گفتگو با بانكداري الكترونيك مطرح شد؛

يك كارشناس بانكي با مردود خواندن تراكنش هاي بانكي به صورت آنلاين گفت: اين عمل به دليل بالا بردن تعداد تراكنش ها ، شبكه را گران مي كند.

يك كارشناس بانكي بامردود خواندن تراكنش هاي بانكي به صورت آنلاين گفت: اين عمل به دليل بالا بردن تعداد تراكنش ها ، شبكه را گران مي كند.
منصوري در گفتگوي اختصاصي با بانكداري الكترونيك، بامردود خواندن تراكنش هاي بالا به صورت آنلاين اظهار كرد: در كشور ما به دلايل مختلف اعم از مدل كارمزدي تعريف شده براي تراكنش ها و همچنين وجود قرعه كشي ،مشتركين حتي تراكنش هاي زير يك هزار تومان خود را نيز به صورت آنلاين و با كارتخوان انجام مي دهند،كه اين عمل به دليل بالا بردن تعداد تراكنش ها شبكه را نيز گران مي كند.
 وي افزود: با مديريت ريسك يا چرخه اعتباري مشتريان مي توان تراكنش هاي زير يك هزار تومان را به صورت آفلاين انجام داده و پس از آن در صورت اينكه مشتري موجودي كافي را در حساب خود نداشته باشد پيام و دستوري مبني بر كد سو سابقه در حساب او لحاظ شودتا در آينده به او سرويسي داده نشود و اينگونه مي توان تراكنش ها را معقول كرد.
وي با اشاره به موضوع كيف پول يا آفلاين بودن تراكنش ها تصريح كرد: وقتي كه ما زيرساختي را به صورت آفلاين فراهم كرديم تا بتوانيم حتي براي مبلغ زير يك هزار تومان هم تراكنش آنلاين با كيفيت ودر زمان معقول انجام دهيم ،به طبع تمامي مشتركين و استفاده كنندگان ترجيح مي دهند از آن استفاده كنند.
منصوري استفاده از تراكنش را همراه با ريسك نداشتن موجودي تراكنش و يا گم شدن كيف پول مشترك دانست و گفت: در صورت اينكه مشتري به صورت آفلاين تراكنش خود را انجام دهد اگر كيف پول آنلاين او گم شود،ديگر قابل بازيابي نخواهد بود چرا كه همانگرنه كه از نامش پيداست كيف پول است.

وي با تشريح مفهوم كيف پول اظهار كرد: كيف پول عبارت است از كسر پول حساب بانكي فرد و ورود آن به كيف پول او،به عبارتي كيف پول را به مبلغي شارژ مي كنيم سپس آن مبلغ را در پروسه زماني اي خرج مي كنيم .
اين كارشناس بانكي استفاده از كيف پول را در دنيا خيلي متداول ندانست و گفت: در كشورهاي ديگر ما شركت هاي پردازش كارتي داريم كه تراكنش ها آنجاانجام مي شود و پيزا و مسن كارت داريم كه از نظر حجم تراكنش زياد نيست.
وي با بيان اينكه ما از نظر انجام تراكنش هاي آفلاين از كشورهاي ديگر عقب نيستيم  خاطرنشان كرد: در آنجا استانداردي در payment وجود دارد كه اين استاندارد حتي با آمدن  كارت هاي bmp كه اسمارت هستند.
منصوري افزود: در آنجا استانداردي وجود دارد كه بر اساس آن هر مشتري دارنده كارتي به يك فروشنده اجازه انجام تراكنش ها را در كارتخوان او و به صورت آفلاين مي دهد .
وي ادامه داد:پس از انجام تعداد معقولي از تراكنش  كه به صورت آفلاين انجام شده است،اين تراكنش ها به مركز ارسال شده و در صورت نداشتن موجودي كافي دارنده كارت ،چرخه اعتماد او از بين رفته و اعتبار خود را در آنجا از دست مي دهد.سپس يك ركورد نامناسب از او در سيستم ثبت شده كه اجازه انجام تراكنش بعدي را به او نمي دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =