نخستین آمار اقامت نوروزی مسافران اعلام شد

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ثبت ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرشب اقامت از ۲۷ اسفند ۹۶ تا اول فروردین ۹۷ خبرداد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ثبت ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرشب اقامت از ۲۷ اسفند ۹۶ تا اول فروردین ۹۷ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی اصغر مونسان گفت: با ثبت این تعداد اقامت شب شاهد رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم که البته پیش بینی ما رشد بین ۵ تا ۸ درصد بود.

آمارهای تجمعی وزارت راه و شهرسازی نیز از سفر ۷.۵ میلیون ایرانی همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی تا پایان روز دوم فروردین ماه، خبر می دهد که این میان سهم خودروهای شخصی بیشتر از دیگر وسایل نقلیه بوده است.

این آمارها نشان می دهد در هفت روز تعطیلات که از ٢٥ اسفندماه شمارش شده، بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر از طریق جاده های کشور سفر کرده اند که بخشی از آن ها به وسیله حمل و نقل عمومی جابجا شده اند.

بیش از ۱۶۰ هزار مسافر نیز از طریق مرزهای زمینی وارد ایران شده اند و همچنین بیش از ۳۷۰ هزار نفر نیز از مرزهای داخلی کشور خارج شده اند.

سفرهای هوایی بیشترین اقبال را داشته اند و طبق آخرین آمار در فرودگاه های ایران بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار مسافر جابجا شده اند و در طول این مدت ۹۸۷۸ پرواز نیز در این فرودگاه ها انجام شده است.

تا کنون بیش از ۸۸۵ هزار مسافر دریایی به وسیله حدود ۹۰۰۰ شناور فعال در آب های ایران جابجا شده اند و آمار سفرهای دریایی به عدد ۵۳۴ هزار نفر رسیده است. حدود ۶۹۰ هزار مسافر هم در مسیر ریلی جابجا شده اند.

معاون رییس جمهور در حاشیه بازدید از ایستگاه راه آهن مشهد در سومین روز فروردین ماه نیز بدون آنکه به جزییات بیشتری از آمار اقامت ها، موزه ها و سایت های گردشگری اعلام کند، بیان کرد: امیدواریم هموطنان سفری ایمن داشته باشند و در ایام باقی مانده تعطیلات نوزوز همچنان شاهد رشد سفرها در استان های مختلف باشیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نام گذاری امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه ما ظرفیت خوبی در صنایع  دستی داریم که می توان از آن در تولید ثروت و اشتغالزایی استفاده کرد. برای همین در طرح اشتغال فراگیر ایجاد۱۷۳هزار شغل به این سازمان واگذار شده است.

مونسان به برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی که از فردا شنبه ٤ فروردین ماه در مشهد برگزار می شود اشاره کرد و اظهار کرد: این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۵ هزار متر مربع در مشهد برگزار می شود و یک فرصت مناسب برای معرفی ظرفیت های این استان است. خراسان رضوی قطب گردشگری زیارتی است و ظرفیت های زیادی دارد که باید معرفی شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +    =  10