استراتژی انگلیس در زمینه توسعه فین تک

دولت انگلیس اعلام کرد:

دولت انگلیس استراتژی خود را در راستای توسعه بخش فین تک و ایجاد محیطی برای فعالیت شرکت ها در این زمینه اعلام کرد.

دولت انگلیس استراتژی خود را در راستای  توسعه  بخش فین تک و ایجاد محیطی برای فعالیت شرکت ها  در این زمینه اعلام کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از جمله این طرح ها  می توان به اجرای قانون گذاری (رگولاتوری)  مطابق با حوزه فین تک و ایجاد کارگروهی در حوزه ارز رمزنگاری اشاره کرد.

فیلیپ هموند، رئیس خزانه انگلیس، گفت:"دولت متعهد به ایجاد  فضایی در جهت  رشد و حمایت از نوآوری در زمینه فین تک است."

 وی افزود:"من خشنودم از این که اعلام کنم که FCA (1) و بانک انگلستان (2) گام نخست را برای ایجاد مقررات قانونی، کاهش هزینه های شرکت های خدمات مالی و از بین بردن موانع  در مسیر فین تک برداشته اند."

به گفته هموند، فین تک سالانه  تقریبا هفت میلیارد دلار در اقتصاد انگلستان نقش دارد.

 از سویی  قرار است استانداردهای صنعتی به منظور ایجاد، تسهیل و کاهش هزینه  شرکت های مشارکت کننده با ارائه دهندگان خدمات مالی فراهم شود.

این مقام مسئول گفت:" تمرکز بر افزایش همکاری جهانی در زمینه  فین تک نیز از جمله این موارد است. همچنین علاوه بر  قراردادهای کنونی  که  دولت انگلیس با سنگاپور، چین، کره و هنگ کنگ  دارد، قراردادی نیز در این زمینه با استرالیا امضا کرده است."

وی خاطرنشان کرد:"فین تک، فرصتی برای ارتباط با جهان است، همچنین با ارائه خدمات و نوآوری ها می تواند رشد، رونق گسترده و میلیون ها شغل  ایجاد کند و از سویی  با ارائه خدمات مالی عادلانه تر و سریع تر منافع مشترک همه افراد را در بر خواهد داشت."

گفتنی است، بخشی از این استراتژی، راه اندازی کار گروهی در زمینه دارایی های رمزنگاری  دولتی است، که شامل وزارت خزانه داری، بانک انگلستان و مرجع نظارت مالی (FCA) است. بنا به گزارشی  در این زمینه، توجه به خطرات چنین دارایی هایی همچون بیت کوین و در عین حال مزایای بالقوه فناوری دفتر کل توزیع  شده (3) به عنوان ابزاری در زمینه نظارتی و رگولاتوری از جمله موارد دیگر است.

 

ترجمه: فرحناز سپهری
منبع:  computerweekly

http://www.computerweekly.com/news/252437357/Chancellor-of-the-exchequer-announces-UK-fintech-strategy
پی نوشت:
1- Financial Conduct Authority: مرجع نظارت بر عملیات مالی انگلیس  است.

2-Bank of England: بانک انگلستان، نام بانک مرکزی بریتانیا است که به عنوان الگویی برای بانک های مرکزی امروزی محسوب می شود. این بانک در سال ۱۶۹۴ تاسیس شد و دومین بانک مرکزی قدیمی جهان پس از بانک مرکزی سوئد و هشتمین بانک قدیمی جهان است.

3- distributed ledger : دفترکل توزیع شده، پایگاه داده ای است که توسط هر شرکت کننده (یا گره) در یک شبکه بزرگ به طور مستقل به روز می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

86  −    =  76