سرپرست گروه هکر بانکی دستگیر شد

پس از 5 سال روی داد:

طی عملیات هماهنگ سازمان های امنیتی سراسر جهان، پس از 5 سال سرپرست گروه هکر کاربانک در آلیکانته اسپانیا بازداشت شد.

طی عملیات هماهنگ سازمان های امنیتی سراسر جهان، از جمله اف بی ای (FBI) و یورو پول (Europol)، پس از 5 سال، سرپرست گروه هکر کاربانک (Carbanak)  در آلیکانته اسپانیا بازداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در پی حملات سایبری کاربانک (Carbanak) و کبالت (Cobalt)، پلیس اسپانیا توانست رهبر گروه جرایم سایبری روسی را دستگیر کند. است این درحالی  است که در پی این اقدامات از سال 2013 تاکنون بیش از یک میلیارد یورو از بانک ها سرقت شده است.

گروه هکر کاربانک، حدود پنج سال پیش فعالیت خود را با راه اندازی یک سری برنامه های خرابکارانه مانند انوناک (Anunak) و کاربانک (Carbanak) به منظور سرقت از بانک ها و شبکه های خودپرداز آغاز کرد؛ به طوری که طی آن میلیون ها اطلاعات کارت اعتباری از خرده فروشان ایالات متحده در اختیار این هکرها قرار گرفت.

به گفته یورو پول، این گروه با توسعه فعالیت اش  تحت نام کبالت، به اقدامات خرابکانه خود ادامه داده و طی هر اقدام 10 میلیون یوروسرقت کرده اند.

استیون ویلسون، رئیس مرکز جرایم سایبری یورپول، گفت: "این موفقیت نشان دهنده همکاری بین پلیس بین المللی در برابر یک سازمان بزرگ جرایم سایبری است. دستگیری عامل اصلی این گروه نشان می دهد که پس از این، مجرمان سایبری نمی توانند از چشم مقامات امنیتی پنهان بمانند."

 

ترجمه: فرحناز سپهری
منبع: thehackernews
https://thehackernews.com/2018/03/carbanak-russian-hacker.html

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  8