گسترش زیرساخت‌های فیبرنوری جدی تر دنبال می شود

آذری جهرمی:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: گسترش زیرساخت های فیبرنوری به ویژه فیبر منازل و رفع موانع کسب و کارهای نوپا در اولویت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: گسترش زیرساخت های فیبرنوری به ویژه فیبر منازل و رفع موانع کسب و کارهای نوپا در اولویت است.
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمد جواد آذری جهرمی در برنامه «اقتصاد به وقت بهار» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و تولید ملی همواره مورد تاکید معظم له بوده است.
وی همچنین اظهارداشت: بخش عمده بحث شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی به موضوع فرهنگ سازی و استاندارد سازی محصولات داخلی منوط می شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رفع موانع کسب و کارهای نوپا و همین طور فعالان حوزه آی تی سی (فناوری اطلاعات و ارتباطات) از جمله مهمترین برنامه های این وزارتخانه در سال پیشروست.
وی در ادامه افزود: خوشبختانه این طرح به همت کارشناسان وزارتخانه تهیه و جهت تصویب نهایی به دولت ارسال شده است. آذری جهرمی تصریح کرد: هدف از تدوین طرح مزبور رفع موانع ثبت نهادی شرکت های دانش بنیان و همچنین برطرف کردن معضلات شرکت های مورد نظر در حوزه مالیات، بیمه و ساماندهی اعطای تسهیلات به این نوع کسب و کارهاست.
وی اضافه کرد: رفع موانع بر سر راه کسب و کارهای نوپا بزرگترین کمک و حمایت از این گروه کاری است چرا که به اندازه کافی انرژی، خط سیر و استعداد و در عین حال بازار جذاب ۸۰ میلیون نفری روبروی تولیدات جوانان این مرزی و بوم قرار دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: جدا از این توسعه زیرساخت های ارتباطی از دیگر دستور کارهای مهم این وزاتخانه طی سال جاری است. وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: توسعه زیرساخت های ارتباطی لازمه گسترش و رونق این مدل کسب و کارها در کشور است.
آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: در نوروز امسال بیش از ۵۳ هزار کیلومتر از طول جاده های کشور تحت پوشش خدمات رومینگ ملی نسل چهارم تلفن همراه قرار گرفت و تاکنون بیش از ۱,۲ میلیون نفر از مشترکان به صورت همزمان از این خدمات بهره مند شده اند.
وی گفت: امسال در توسعه زیر ساخت های ارتباطی بحث گسترش زیرساخت های فیبرنوری به ویژه فیبر منازل بصورت جدی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بستر اشتراک دو میلیون نفر به شبکه ای. دی. اس. ال و فیبر نوری در کشور فراهم شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

29  −  24  =