زمان ابلاغ بخشنامه دستمزد ۹۷

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: ابلاغ بخشنامه دستمزد ۱۳۹۷ به سراسر بنگاه ها بعد از نهایی شدن میزان افزایش سایر سطوح مزدی خواهد بود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: ابلاغ بخشنامه دستمزد ۱۳۹۷ به سراسر بنگاهها بعد از نهایی شدن میزان افزایش سایر سطوح مزدی خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی خدایی اظهار کرد: افزایش حداقل دستمزد کارگران سال گذشته در جلسه آخر شورای عالی کار به تصویب رسید، ولی افزایش سایر سطوح مزدی هنوز نهایی نشده و متولی این قضیه وزارت کار است.
وی درباره میزان افزایش سایر سطوح مزدی گفت: آخرین پیشنهاد ما در روند مذاکرات سال گذشته برای افزایش سایر سطوح مزدی این بود که سایر سطوح مزدی ۱۲ درصد به اضافه روزانه ۲۴۱۸ تومان افزایش پیدا کند و دولت در این زمینه باید تصمیم بگیرد.
نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: ممکن است دولت بخواهد در این خصوص جلسه ای برگزار کند، ولی اعتقاد ما این است که به جلسه جدید نیازی نیست و ما پیشنهاد خود را مطرح کرده ایم.
خدایی ابلاغ بخشنامه دستمزد سال ۱۳۹۷ به بنگاههای سراسر کشور را منوط به تصمیم گیری در خصوص افزایش سایر سطوح مزدی و نهایی شدن آن دانست.
شورای عالی کار در آخرین جلسه دستمزد خود در اسفند سال گذشته، با افزایش ۲۰ درصدی حداقل مزد کارگران برای سال ۱۳۹۷ موافقت کرد و حداقل دستمزد را از ۹۳۰ هزار تومان به یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان افزایش داد.
این شورا در خصوص افزایش بن خواربار و حق مسکن مصوبه ای نداشت و در مورد درصد افزایش سایر سطوح مزدی هم مقرر شد تصمیم گیری به بعد از تعطیلات عید موکول شود.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  ⁄  11  =