تبادل ارز بولیوار ونزوئلا با بیت‌کوین به رکورد یک میلیون دلار در روز رسید

وضعیت اقتصادی ونزوئلا در این چند سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است و همین موضوع باعث شده تا این کشور بیشتر به سمت ارزهای رمزنگاری شده برود.

وضعیت اقتصادی ونزوئلا در این چند سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است و همین موضوع باعث شده تا این کشور بیشتر به سمت ارزهای رمزنگاری شده برود.
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس اطلاعات VeneBloc، بازار بولیوار / بیت کوین این کشور به رکورد جدیدی در تاریخ رسیده است و در تاریخ ۱۷ آوریل، رکورد ۱.۰۰۹ میلیون دلار به ارز بولیوار برای معاوضه با بیت کوین به ثبت رسید.
درواقع Venebloc تراکنش های فرد به فرد انجام شده از طریق صرافی لوکال بیت کوین را در این کشور پیگیری می کند. از آنجایی هم که دولت از سال ۲۰۰۳ کنترل های سخت گیرانه ای روی ارزهای خارجی اعمال کرده است، به همین دلیل مردم این کشور بیشتر به سمت ارزهای رمزنگاری شده پیش رفته اند.

 

 

همین سخت گیری ها باعث شد تا اشخاص و کسب وکارهایی که قادر به کسب مجوز دولت برای خرید دلار به نرخ های قانونی نیستند به سمت بازارهای سیاه بروند.
بازار ارزهای رمزنگاری شده به مردم این کشور کمک کرد تا به کالاهای خارجی دسترسی داشته باشند و با موفقیت از قصور و کوتاهی های دولتی در امان باشند.
سال گذشته جورج فاریاس هم بنیان گذار کارگزاری ارزهای رمزنگاری شده کریپتوبایر، که اتفاقا بیش از ۱۰ هزار کاربر دارد می گوید: «انجام تراکنش ها معمولا چند دقیقه طول می کشد و کمیسیونی هم که ما دریافت می کنیم سه تا هفت درصد کمتر از بانک ها است و نرخ ارز ما هم باتوجه به عرضه و تقاضا تنظیم شده است و همین موضوع آن را واقعی تر نشان می دهد.»
مردم این کشور دسترسی محدودی به بازار تبادلات ارزهای خارجی دارند و همین موضوع باعث می شود تا به راحتی نتوان ارزش ارز فیات این کشور را درک کرد. همین جا است که صرافی های ارزهای رمزنگاری شده می تواند وارد عمل شود و به مردم کمک کنند.
قیمت ها در کشور ونزوئلا در سه ماهه اول سال جاری ۴۵۴ درصد افزایش یافته است و این افزایش قیمت طی ۱۲ ماه گذشته، ۸۹۰۰ درصد بوده است.
این تورم، کشور را در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار داده است، مشکلی که به نظر می رسد دولت هم هیچ فکری به حالش نکرده است.
در عوض دولت ونزوئلا تمام تمرکزش را روی ارز رمزنگاری شده با پشتوانه نفت خودش به نام پترو قرار داده است که اتفاقا به تازگی هم توانسته جایزه «ساتوشی ناکاموتو» را هم از طرف انجمن زنجیره بلوک و ارزهای رمزنگاری شده روسیه دریافت کرده است.
گفته می شود که این ارز پترو هم توانست از طریق عرضه اولیه توکن بیش از ۵ میلیارد دلار سرمایه از سراسر دنیا به دست آورد. دانیل پنا دبیر اجرایی نظارت زنجیره بلوک کشور معتقد است که ارز رمزنگاری شده با پشتوانه نفت کشور، طی سه تا شش ماه تاثیرات مثبتی بر اقتصاد کشور خواهد داشت و می گوید:
«مزایای بسیاری وجود دارد که در این بین می توان به شکستن صد تورمی کشور هم اشاره کرد. نگهداری و حفظ این ارزهای دیجیتالی به نست راحت تر است و در ضمن کاربردهای بیشتری هم دارند. دیگر خبری از واسطه ها نخواهد بود و خرید و فروش این ارزها مستقیما توسط خود افراد انجام می شود. همچنین زمان انجام تراکنش ها از طریق این ارزها به مراتب سریع تر از سروکار داشتن با سیستم های بانکی است.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  80  =  82