بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

پورابراهیمی اعلام کرد:

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس شورای اسلامی در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  محمدرضا پورابراهیمی داورانی در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی اقتصادی کشور با مسئولین استان آذربایجان شرقی و منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: کمیسیون اقتصادی پیگیری های لازم را در خصوص اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام داده و لایحه ای که در این خصوص در کمیسیون مصوب شد تا چند روز آینده در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بحث تغییر ساختار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد توجه قرار گرفته شده که نقش مهمی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد. پورابراهیمی داورانی ادامه داد: کمیسیون اقتصادی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را با لحاظ نظرات فعالان بخش خصوصی و تولیدکنندگان مورد بررسی قرار داده و پیش بینی می شود کار بررسی این لایحه تا پایان اردیبهشت ماه در کمیسیون اقتصادی به پایان برسد و نکته مهم این که رئیس مجلس نیز روی رفع مشکلات مربوط به موضوع مالیات بر ارزش افزوده تاکید دارد.

وی ادامه داد: براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی باید شرایطی فراهم شود که کسانی که تولید بیشتر در کشور انجام می دهند بتوانند مالیات کمتری را بپردازند در این راستا برنامه ریزی های لازم صورت خواهد گرفت تا میزان مالیات بر عملکرد از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش یابد و در این راستا موضوع مالیات شرکت های بورسی نیز لحاظ می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در هفته های گذشته لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است و به زودی مصوبه کمیسیون در خصوص این لایحه نیز آماده خواهد شد.

پورابراهیمی داورانی گفت: باید اشکالات مربوط به مناطق آزاد رفع شود و بستری فراهم شود تا مناطق آزاد رشد کند. باید توجه داشت جذب سرمایه گذاری خارجی و صادرات یکی از اهداف مهم ایجاد مناطق آزاد بوده است البته در این راستا در منطقه آزاد ارس اقدامات خوبی صورت گرفته و تراز ارزی این منطقه مثبت است و باید این مهم در مناطق آزاد اقتصادی دیگر کشور اجرایی شود.

وی ادامه داد: اینکه در برنامه ششم توسعه تکلیف شد که مناطق آزاد اقتصادی باید با هماهنگی وزیر اقتصاد اداره شوند، نکته بسیار مهمی بود چرا که حل مشکلات گمرکی، مالیاتی و حتی بانکی این مناطق توسط معاونت های این وزارتخانه می تواند رفع شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: اقدامات دولت در جهت ایجاد سامانه ارزی برای مدیریت منابع و مصارف و همچنین اقدام دولت در خصوص امکان گشایش سپرده ارزی مثبت بوده است و اقدامات مذکور با طرح دو فوریتی مجلس تطابق دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: نگرانی جدی در خصوص مباحث اقتصادی مربوط به خروج آمریکا از برجام وجود ندارد چرا که بعد از برجام آمریکایی ها اجازه ندادند مسائل بانکی کشور حل شود و به کارشکنی های خود ادامه دادند.

لازم به ذکر است در این نشست خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی و تجاری و مشاور رئیس جمهور، جلیلی معاون امور مجلس وزیر اقتصاد، شاپور محمدی رئیس سازمان بورس، عسگری رئیس گمرکات کشور، نریمان مدیرعامل منطقه آزاد اقتصادی ارس و مسئولان استانی و شهرستانی جلفا حضور داشتند.

گفتنی است حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس به دعوت محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.

 

منبع: خانه ملت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  +    =  70