اختلاس بانکی در امارات

منابع آگاه اطلاع دادند بانک ” الهلال” ابوظبی یک پرونده تقلب مالی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون درهم ( ۱۳۶ میلیون دلار) را کشف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این منابع که به دلیل علنی نشدن این موضوع خواسته‌اند نامشان فاش نشود به بلومبرگ اطلاع دادند برخی از کارکنان بانک دولتی ابوظبی به طور غیرقانونی وجوه موجود در حساب های کار نکرده و ساکن مشتریان را برداشت و آنها را از حساب‌های بانک الهلال به حساب های تقلبی منتقل می‌کرده‌اند.

بخش قضائی ابوظبی در بیانیه‌ای بدون مشخص کردن استقراض دهندگان اعلام کرد تابستان سال گذشته در مجموع ۳۸ فرد با تابعیت کشورهای آسیایی و اروپایی به دلیل مصادره غیرقانونی ۶۳۵ میلیون درهم از حساب بانک‌های اماراتی بازداشت شده‌اند. بنابر این اطلاعیه، این پرونده در دادگاه در جریان است و افراد درگیر در این پرونده شامل کارکنان بانک و سایر افراد است. پلیس و بانک مرکزی امارات توانسته‌اند ۶۲۵ میلیون درهم از این پول را بازگردانند. سخنگوی بانک الهلال حاضر به اظهار نظر در این خصوص نشد.

طبق داده‌های جمع آوری شده توسط بلومبرگ، بانک الهلال دارایی هایی به ارزش ۴۲.۷ میلیارد درهم دارد. منابع آگاه پیش‌تر در این ماه اعلام کرده بودند این بانک با استخدام کارشناسان بانک " ان بی دی"، " اچ اس بی سی هولدینگ"، " جی پی مورگان" و موسسه " نامورا" می خواهد در سه ماهه دوم امسال اوراق قرضه دلاری منتشر کند و فروش آنها را مدیریت کند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

11  +    =  19